معافیت چین، هند و کره جنوبی از تحریم های نفتی ایران تمدید شد

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: وزارت خارجه آمریکا معافیت چین، هند و کره جنوبی و سایر کشورهای بزرگ خریدار نفت ایران را به مدت 6 ماه دیگر تمدید نموده است.

معافیت چین، هند و کره جنوبی از تحریم های نفتی ایران تمدید شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ اقدام وزارت خارجه آمریکا در معافیت 6ماهه کشورهای بزرگ مشتری نفت ایران در شرایطی است که این کشورها میزان واردات نفت خود از ایران را از ابتدای سال 2013 میلادی تاکنون کاهش داده اند. بر اساس این گزارش قانون مصوب آمریکا در مورد تحریم ها بر ضد ایران این اختیار و قدرت را به وزارت خارجه داده است تا در مورد کاهش واردات نفت مشتریان ایران تصمیم گیری و ارزیابی های لازم را انجام دهد.

این تصمیم در شرایطی است که ایران و 6 قدرت جهانی هفته گذشته پس از انجام مذاکرات در شهر ژنو به توافق اولیه هسته ای دست یافته اند. بر این اساس ایران به ازای لغو تحریم های بین المللی بخشی از برنامه هسته ای خود را محدود خواهد نمود.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: طی 6 ماه آینده به اعمال تحریم ها بر ضد ایران ادامه خواهیم داد و در این مدت در این خصوص کار خواهیم کرد که آیا راه حل جامعی وجود دارد که به ما اطمینان دهد برنامه هسته ای ایران با اهداف صلح آمیز است.

از سال 2012 میلادی که تحریم های آمریکا بر ضد صنعت نفت ایران اعمال شده، وزارت های خارجه، دارایی و بازرگانی آمریکا به دنبال جایگزین کردن نفت ایران در بازارهای جهانی بوده اند و شاید بهترین گزینه برای این مسئله عربستان سعودی بوده است.

میزان صادرات نفت ایران پیش از اعمال تحریم های آمریکا و اروپا در سال 2012 میلادی به بیش از 2.5 میلیون بشکه در روز می رسید ولی این رقم اکنون به یک میلیون بشکه در روز رسیده است. وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد، ترکیه و تایوان نیز از این تحریم ها معاف شده اند و کشورهای مالزی، آفریقای جنوبی، سنگاپور و سریلانکا هم که پیش از این واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف نموده اند از این تحریم ها معاف شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 383

به "معافیت چین، هند و کره جنوبی از تحریم های نفتی ایران تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت چین، هند و کره جنوبی از تحریم های نفتی ایران تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید