معرفی کشورهای باثبات اقتصادی در سال 2019

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران/خراسان رضوی بانک جهانی، رشد جهانی اقتصاد در سال 2019 را پایین و 2.9 درصد گفت و با وجود رشد اقتصادی آهسته، برخی کشورها شرایط اقتصادی خود را در حالت مطلوب حفظ کردند.

معرفی کشورهای باثبات اقتصادی در سال 2019

به گزارش نیوز، جهانی سازی، حضور یک کشور را فراتر از مرزهای خود گسترش داده و بر این اساس رتبه بندی های مختلفی از کشورها ارائه می شود.

این رتبه بندی ها قصد دارند، ارزش های ملت ها را به جهانیان معرفی کنند. گزارش امسال نیز بر اساس 75 معیار مختلف، 80 کشور را مورد بررسی قرار داده و بهترین کشورها از لحاظ ثبات اقتصادی در سال 2019 را معرفی کرده است.

گزارش و رتبه بندی بهترین کشورهای با ثبات اقتصادی در سال 2019 مبتنی بر این است که چگونه برداشت های جهانی، کشورها را از نظر خصوصیات کیفی، تجارت، مسافرت و سرمایه گذاری و تأثیر مستقیم بر اقتصادهای ملی تعیین می کنند.

رتبه بندی کشورها در این گزارش بر اساس مدل دانشگاه پنسیلوانیا و با استفاده از اخبار و گزارش های جهانی ایالات متحده تهیه شده است.

این مجموعه 65 ویژگی هر کشور یعنی اصطلاحاتی که می تواند برای توصیف یک کشور به کار رود و همچنین مربوط به موفقیت یک ملت مدرن است، را مورد ارزیابی قرار داده است.

این ویژگی ها به 9 زیر دسته تقسیم می شوند که شامل ماجراجویی، شهروندی، نفوذ فرهنگی، کارآفرینی، میراث فرهنگی، تحرک، تجارت آزاد، قدرت و کیفیت زندگی است.

ماجراجویی شامل روابط محبت آمیز، سرگرمی، آب و هوای دلپذیر و مناظر در یک کشور است.

در شهروندی، حقوق بشر، مراقبت از محیط زیست، برابری جنسیتی، ترقی، آزادی مذهبی، احترام به حقوق مالکیت و قدرت سیاسی قابل اعتماد در نظر گرفته شده است.

نفوذ فرهنگی، شامل سرگرمی فرهنگی، مد روز، شادی، فرهنگ تأثیرگذار، فرهنگ مدرن، فرهنگ معتبر و مرسوم است.

کارآفرینی، ارتباط با جهان، جمعیت تحصیل کرده، کارآفرینی در یک کشور، نوآوری، دسترسی آسان به سرمایه، نیروی کار ماهر، تخصص تکنولوژیکی، روش های شفاف شغلی، زیرساخت های توسعه یافته و چارچوب قانونی مطلوب را ارزیابی می کند.

میراث فرهنگی شامل میراث فرهنگی در دسترس، تاریخ غنی، غذاهای عالی محلی و جاذبه های فرهنگی است.

تحرک، شامل حرکت های متفاوت، متمایز، پویا و منحصر به فرد است.

تجارت آزاد نیز هزینه های بوروکراتیک (کاغذبازی های اداری)، تولید ارزان، محیط اقتصادیاتی فاسد و مطلوب و عملکرد شفاف دولت را مورد بررسی قرار می دهد.

قدرت، شامل رهبر کشور، نفوذ اقتصادی، نفوذ سیاسی، اتحادهای بین المللی قوی و ارتش قوی را تحلیل می کند.

کیفیت زندگی شامل بازار کار مناسب، مقرون به صرفه، اقتصاد با ثبات، خانواده دوستی، برابری درآمدی، سیستم آموزش عمومی، ثبات، ایمنی، سیستم آموزشی توسعه یافته، سیستم بهداشت عمومی خوب و پیشرفته است.

در این گزارش انگلیس در جایگاه یازدهم قرار گرفته و علت آن مذاکرات این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام شده است. ایالات متحده نیز به دلیل اختلافات تجاری بحث برانگیز با سایر کشورها در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در جایگاه چهاردهم قرار گرفته است.

در این رتبه بندی سوئیس در مقام نخست واقع شده است و جایگاه سوئیس نسبت به سال 2018 تغییر نکرده است.

رتبه دوم به کشور آلمان تعلق گرفته و امتیاز کلی آن 9.6 است.

سوئد با امتیاز 9.3 در جایگاه سوم و بعد از آن کانادا، استرالیا، هلند، ژاپن، دانمارک، نروژ و فنلاند قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 974

به "معرفی کشورهای باثبات اقتصادی در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کشورهای باثبات اقتصادی در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید