مقایسه فولکس تیگوان با لکسوس NX 200 و رنو کولیوس

به گزارش مجله کالارنا، فولکس تیگوان در بازار ایران با خودروهایی مانند هیوندای سانتافه ix45، کیا سورنتو، کیا اسپورتیج، تویوتا راوفور، هیوندای توسان، رنو کولیوس، نیسان جوک، لکسوس NX200 و NX300 و بسیاری دیگر از خودروهای شاسی بلند در رقابت است. در این مقاله، ما به مقایسه فولکس تیگوان با لکسوس NX 200 و رنو کولیوس می پردازیم.

مقایسه فولکس تیگوان با لکسوس NX 200 و رنو کولیوس

مقدمه ای بر مقایسه فولکس تیگوان

خودروهای شاسی بلند و اسپرت همیشه بازار پررونقی در سرتاسر دنیا داشته اند و به همین علت کمپانی های خودروسازی نمونه ای از این خودرو را در سبد فراوریات خود دارند. بازار خرید شاسی بلندهای لوکس در کشور ما مدتی است که داغ شده و شرکت های واردات خودرو هر روز نمونه ای تازه از این کلاس خودرو را به بازار عرضه می نمایند.

فولکس واگن تیگوان از نمای روبه رو

کمپانی فولکس واگن یکی از محبوب ترین برندهای خودروسازی در دنیا است که در رقابتی نزدیک با خودروسازان بزرگ دنیا توانسته در جایگاه خوبی قرار بگیرد.

با وجود علاقه مردم در سرتاسر دنیا به خودروهای کراس اوور، شرکت فولکس واگن تا چند سال پیش خودرویی در این کلاس عرضه ننموده بود، اما برای حضور در بازار رقابت باید در این زمینه نیز خودی نشان می داد. فولکس تیگوان اولین کراس اوور کمپانی فولکس در سال 2007 به بازارهای دنیای عرضه شد.

مقایسه فولکس تیگوان با لکسوس NX 200

لکسوس NX نتیجه پیروز کوشش کمپانی لکسوس در فراوری خودروهای کراس اوور است. تمامی مدل های NX، چه NX200 و چه NX300 هیبریدی توانستند در بازارهای دنیای بدرخشند. هر دوی این خودروها در ابتدای ورود به کشور ما به علت اینکه قیمت چندان زیادی نداشت با استقبالی خوب روبه رو شد؛ اما بعد از جهش قیمت خودرو در سال 1397، تقاضا برای خرید خودروهایی در این کلاس قیمتی بسیار محدود شد.

لکسوس NX200t کراس اووری با مجذوب کنندهیت ظاهری بسیار زیادی است. طراحی خاص و زیبای این خودرو اولین برگ برنده لکسوس به شمار می رود. استفاده از خطوط شکسته که به نرمی در تمامی قسمت های خودرو استفاده شده، ظاهری مدرن و بی نظیر به این خودرو داده است. فرم خاص چراغ های جلو و عقب لکسوس NX300t زیبایی ظاهری این خودرو را چندین برابر نموده است.

در قسمت کابین با چشم انداز ای مدرن و بسیار مجذوب کننده روبه رو می شویم. استفاده از برترین متریال و برترین چرم در تمامی قسمت های داخلی کابین و جایگاه ها یکی از نکات مثبت این خودرو به شمار می رود. امکانات رفاهی مانند کروز کنترل، سقف پاناروما، جایگاه های چرمی با سیستم گرمکن و سردکن، سنسور باران، سنسور نور، هشدار خارج شدن از خطوط، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، نورپردازی داخلی، 8 کیسه هوا، سیستم صوتی کاملاً پیشرفته، سیستم ترمز و پایداری متنوع و بسیاری امکانات خاص دیگر از نکات مثبت این خودرو به شمار می رود.

لکسوس NX200t مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 1999 سی سی است که توان فراوری قدرت 235 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه و گشتاور 350 نیوتن متر در 1650 دور در دقیقه را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 9.8 لیتر در 100 کیلومتر است.

نمای داخلی فولکس واگن تیگوان

با مقایسه فولکس تیگوان با لکسوس NX در می یابیم که تیگوان با داشتن تمامی این امکانات رفاهی مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 1984 سی سی است که توان فراوری قدرت 180 اسب بخار در 3940 دور در دقیقه و گشتاور 320 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه را دارد. مصرف سوخت ترکیبی فولکس تیگوان 7.3 لیتر در 100 کیلومتر مشخص شده است.

مقایسه فولکس تیگوان با رنو کولیوس

رنو کولیوس را می توان نمونه کراس اوور رنو تلیسمان دانست. کمپانی رنو با فراوری کراس اوور کولیوس رقابتی قدرتمند را با سایر کراس اوورهای بازار شروع کرد. طراحی ظاهری زیبا و درعین حال شیک رنو کولیوس در کنار طراحی داخلی کابین فوق العاده آن، خودرویی خاص و زیبا را پیش روی شما قرار می دهد. استفاده از متریال بسیار مرغوب، در کنار طراحی زیبا و ساده، کابینی راحت و دلنشین را برای شما فراهم می سازد.

جایگاه های چرمی راحت مجهز به گرمکن و سردکن، جایگاه راننده مجهز به سیستم تنظیم گودی کمر، آینه های کناری برقی، سیستم پایداری و ترمز متنوع، 6 کیسه هوا، کروز کنترل، سانروف برقی پاناروماتیک، سیستم نمایش باد لاستیک ها، حالت های رانندگی مختلف، سیستم صوتی بسیار پیشرفته و بسیاری امکانات دیگر رنو کولیوس را تبدیل به انتخابی خوب برای خریداران نموده است.

نمای پشتی فولکس واگن تیگوان

رنو کولیوس مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 2488 سی سی است که توان فراوری قدرت 170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را داراست. مصرف سوخت ترکیبی رنو کولیوس 8.3 لیتر در 100 کیلومتر است.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه فولکس تیگوان در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش فولکس تیگوان

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2169

به "مقایسه فولکس تیگوان با لکسوس NX 200 و رنو کولیوس" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه فولکس تیگوان با لکسوس NX 200 و رنو کولیوس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه فولکس تیگوان با لکسوس NX 200 و رنو کولیوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید