موزه قلب پروفسور صادقی در نیشابور افتتاح شد

به گزارش مجله کالارنا، معاون استاندار و فرماندار نیشابور در مراسم افتتاح موزه قلب پروفسور حسین صادقی گفت: احداث افلاک نمای خیام و در کنار آن ایجاد موزه قلب پروفسور صادقی موقعیت ویژه ای را برای نیشابور به ارمغان آورده که حاصل کوشش ها و همکاری های بی دریغ خیران، مسئولان و شهروندان است.

موزه قلب پروفسور صادقی در نیشابور افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سعید شیبانی معاون استاندار و فرماندار نیشابور امروز 17 آبان ماه در مراسم افتتاح موزه قلب پروفسور حسین صادقی با بیان این مطلب گفت: پروفسور صادقی از چهره های ماندگار نیشابور و میراث گران بهای علمی و فرهنگی در سطح دنیا است و ایجاد این موزه در جهت تقدیر و تجلیل از چند دهه کوشش های ارزشمند این شخصیت دنیای است.

او اظهار کرد: ایجاد این مجموعه فرهنگی و مالی در راستای حرکت نیشابور به سمت یک شهر پایدار و تاریخی است و گذر زمان عظمت این کوشش ها را بیش از پیش روشن خواهد نمود.

در ادامه محمد چوپانکاره مدیر افلاک نمای خیام نیز گفت: موزه قلب گنجینه ای علمی شامل تجهیزات، عکس ها و اسناد متنوعی است که می تواند مورد استفاده دانشجویان و محققان قرار گیرد و به مرور زمان بر این مجموعه اضافه کرده خواهد شد.

او اضافه کرد: بازدیدنمایندگان از افلاک نما پس از مکاشفه در افلاک قدم به دنیا موزه قلب می گذارند برای جویندگان حقیقت به همان اندازه که تماشای کیهان جذاب است موزه قلب نیز جالب است و به سهولت دوره کوتاهی از هستی شناسی را طی می نمایند و درس معرفت شناسی می گیرند.

همچنین پروفسور حسین صادقی نیز در این مراسم گفت: 80درصد مرگ های ناگهانی مربوط به قلب است که علت عمده آن مصرف غذاهای چرب و فست فود و کم تحرکی است.

او اضافه کرد: هدف از ایجاد این موزه در کنار افلاک نما آشنایی مردم با این عضو حیاتی است تا پس از دیدن مجموعه افلاک و صورت های فلکی در موزه قلب با کارکرد این عضو شگفت انگیز و پیچیده بیشتر آشنا شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 612

به "موزه قلب پروفسور صادقی در نیشابور افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه قلب پروفسور صادقی در نیشابور افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید