نحوه استفاده از نرم کننده مو؛ چگونه موهایتان را نرم و خوش حالت کنید؟

به گزارش مجله کالارنا، کاندیشنر یا نرم کننده مو محصول پرکاربردی است که برای بهبود بافت موها استفاده می گردد. این محصول با یاری به آبرسانی مو باعث نرم تر شدن آن می گردد. بعلاوه اصطکاک بین تارهای مو را کاهش می دهد و با ایجاد یک لایه در امتداد ساقه موها شستن یا حالت دادن آن ها را برایتان آسان تر می نماید. به عبارت دیگر، همان چیزی است که پس از شست وشوی موها با شامپو به آن ها درخشندگی می بخشد. با این حال، استفاده نادرست از این محصول نه تنها شما را از فواید آن محروم می نماید، بلکه می تواند به مسائل زیادی منجر گردد. در این مقاله از خبرنگاران مگ درباره نحوه استفاده از نرم کننده مو صحبت می کنیم و به شما می گوییم که با چه روشی از نرم کننده های مختلف بهره ببرید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه استفاده از نرم کننده مو؛ چگونه موهایتان را نرم و خوش حالت کنید؟

چرا استفاده از نرم نماینده مو لازم است؟

معمولا در دومین مرحله شست وشوی مو از نرم نماینده استفاده می گردد. در حالی که شامپو برای از بین بردن عرق، سلول های مرده پوست و بقایای محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می گردد، کاندیشنر باعث نرم تر شدن موها می گردد و از ساقه آن ها در برابر آسیب دیدگی محافظت می نماید.

بیشتر شامپوها مواد شیمیایی مختلفی دارند که برای فولیکول های مو خشن محسوب می شوند. علاوه بر این، موهایی که فقط با شامپو شسته می شوند اغلب خشک و کدر هستند و به سختی حالت می گیرند. نرم نماینده ها حاوی الکل های چرب، هومکتانت ها و روغن هایی هستند که موها را نرم و انعطاف پذیر می نمایند. به علاوه، در برخی از آن ها پروتئین هایی وجود دارد که برای درمان موخوره مناسب هستند و در تعدادی از آن ها موادی یافت می گردد که به پرپشت نشان دادن موها یاری می نمایند.

موهای خشک و آسیب دیده دارای بار الکتریکی منفی هستند. مواد تشکیل دهنده نرم نماینده ها بار مثبت دارند و به همین علت می توانند به موها متصل شوند و با خنثی کردن بار الکتریکی منفی از وز شدن آن ها جلوگیری نمایند.

هنگام انتخاب نرم نماینده، توجه به نوع مو و پوست بسیار مهم است. استفاده از نرم نماینده مناسب در طولانی مدت به تقویت موها یاری می نماید و بافت آن ها را بهبود می بخشد. میانگین pH موهای شما اسیدی ضعیف است. بنابراین میزان pH نرم نماینده هم باید بین 4/5 تا 7 باشد تا از ایجاد هر گونه آسیب جلوگیری گردد.

نحوه استفاده از نرم نماینده موی داخل حمام

نرم نماینده موی داخل حمام رایج ترین کاندیشنری است که بیشتر مردم به طور منظم از آن استفاده می نمایند. این نرم نماینده معمولا روی موهای مرطوب (یعنی بعد از شستن آن ها با شامپو) استفاده می گردد. سپس به مدت چند دقیقه روی موها باقی می ماند و پس از آن کاملا با آب شسته می گردد.

نرم نماینده داخل حمام باعث نرم و براق شدن موها می گردد و به حالت دادن آن ها یاری می نماید. علاوه بر این، از کوتیکول موها در برابر آسیب ناشی از گرما محافظت می نماید. برای استفاده از این محصول مراحل زیر را دنبال کنید:

  • موهای خود را با شامپو بشویید و کاملا آبکشی کنید.
  • میزانی از نرم نماینده را روی کف دست خود بریزید. معمولا مقدار استفاده از نرم نماینده روی بطری محصول درج شده است. البته این موضوع به ضخامت و طول موهای شما هم بستگی دارد.
  • نرم نماینده را به طور یکنواخت روی ساقه موها پخش کنید. مراقب باشید که نرم نماینده با پوست سر شما تماس پیدا نکند.
  • یک شانه با دندانه های پهن یا انگشت های دست خود را از میان موها رد کنید تا نرم نماینده به تمام قسمت ها برسد.
  • اجازه دهید نرم نماینده برای مدت زمان کوتاهی روی موها بماند. این مدت زمان معمولا یک تا 2 دقیقه است، اما بهتر است طبق دستورالعمل شرکت سازنده عمل کنید. چون برخی از محصولات برای جذب شدن به زمان بیشتری احتیاج دارند.
  • نرم نماینده را کاملا با آب بشویید.

نحوه استفاده از نرم نماینده موی بعد از حمام

همان طور که از نام این محصول تعیین است، نرم نماینده موی بعد از حمام به شست وشو احتیاج ندارد. چون مواد تشکیل دهنده آن با کاندیشنر معمولی فرق دارد و باعث سنگین شدن موها نمی گردد. معمولا این نرم نماینده جایگزین نرم نماینده ای می گردد که داخل حمام مورد استفاده قرار می گیرد، چون بیشتر مردم به طور همزمان به هر 2 محصول احتیاج ندارند. البته در صورت تمایل می توانید از هر 2 بهره ببرید.

به گفته فراورینمایندگان، استفاده از نرم نماینده ی بعد از حمام به رشد موهای سالم یاری می نماید و در محافظت از آن ها در برابر گرمای ناشی از سشوار یا سایر ابزارهای حرارتی موثر است. این محصول یک لایه محافظ روی موهای شما تشکیل می دهد. بعلاوه باعث نرم نگه داشتن موها می گردد و حالت دادن به آن ها را آسان تر می نماید.

نحوه استفاده از نرم نماینده موی بعد از حمام با نرم نماینده داخل حمام فرق دارد. برای استفاده از این محصول باید طبق دستور زیر عمل کنید:

  • موهای خود را به آرامی با حوله خشک کنید تا آب اضافی آن ها گرفته گردد.
  • دستورالعمل شرکت سازنده که روی بسته بندی محصول درج شده است را بخوانید.
  • به آرامی موهای خود را با انگشت های دست یا یک شانه دندانه پهن شانه کنید.
  • اجازه دهید موها کاملا خشک شوند یا به آن ها حالت بدهید. شما می توانید قبل از خواب هم از کاندیشنر بعد از حمام بهره ببرید.

طرز استفاده از شامپو نرم نماینده

این محصولات در اصل شامپوهایی هستند که مواد نرم نماینده دارند. برای صرفه جویی در زمان و هزینه های خود، می توانید از شامپوهای نرم نماینده یا شامپوهای 2 در 1 بهره ببرید. با این حال، این شامپوها ممکن است به میزان ای که انتظار دارید موثر نباشند. چون هدف از فراوری شامپو با نرم نماینده فرق دارد. در حال حاضر، به لطف پیشرفت تکنولوژی، استفاده از محصولی که هر 2 کار را انجام دهد امکان پذیر شده است. اما ممکن است نتیجه با زمانی که از شامپو و نرم نماینده به طور جداگانه استفاده می کنید، متفاوت باشد.

برای استفاده از شامپوهای نرم نماینده توصیه می گردد به صورت زیر عمل کنید:

  • زیر دوش موهای خود را کاملا خیس کنید.
  • محصول را به تمام قسمت های سر و موهای خود (از ریشه تا خاتمه) بمالید.
  • موهایتان را کاملا آبکشی کنید.
  • پس از اتمام کار باید موهای شما تمیز باشند، اما کمی نرم به نظر برسند.

طرز استفاده از نرم نماینده عمیق مو

نرم نماینده عمیق برای موهایی که به طور مرتب دکلره و رنگ می شوند یا برای حالت دادن آن ها از ابزارهای حرارتی استفاده می گردد، مفید هستند. چون این اقدامات می توانند آسیب زیادی به ساقه مو وارد نمایند.

معمولا برای فراوری نرم نماینده های عمیق مو از روغن های ضروری، کره ها و سایر مواد مرطوب نماینده استفاده می گردد که به ترمیم موهای آسیب دیده و خشک یاری می نمایند. هدف این محصولات آبرسانی و ترمیم موهای آسیب دیده است. اما اگر موهای معمولی یا چرب دارید، ممکن است برای شما گزینه ایدئالی نباشند، چون می توانند موها را چرب تر نمایند و باعث سنگین شدن آن ها شوند. توصیه می گردد فقط یک بار در هفته از نرم نماینده عمیق مو بهره ببرید. دستورالعمل استفاده از این نرم نماینده به توضیح زیر است:

  • برچسب محصول را بخوانید تا متوجه شوید که باید از آن روی موهای خشک بهره ببرید یا موهای خیس.
  • به خاتمهی موهای خود نرم نماینده بزنید.
  • اجازه دهید نرم نماینده به مدت زمان تعیین شده روی برچسب محصول (10 تا 30 دقیقه) روی موها بماند.
  • نرم نماینده را بشویید.

چه کسانی باید از نرم نماینده استفاده نمایند؟

هر شخصی که موهای خود را با شامپو می شوید احتمالا باید از نرم نماینده هم استفاده کند. پوست سر برای مبارزه با مسائل مو مانند خشکی، موخوره و شکستگی یک نرم نماینده طبیعی به نام سبوم فراوری می نماید. اغلب شامپوها حاوی مواد شیمیایی خشنی هستند که روغن طبیعی موها را از بین می برند، بنابراین بعد از شستن موها به استفاده از نرم نماینده احتیاج است.

به خصوص کسانی که موهای خشکی دارند باید به طور منظم از نرم نماینده استفاده نمایند. این محصول بعلاوه برای افرادی که موهای خود را مدام رنگ می نمایند یا از ابزارهای حرارتی برای حالت دادن آن ها استفاده می نمایند، لازم است. حتی کسانی که سشوار نمی کشند یا از اتوی مو استفاده نمی نمایند، ممکن است در هنگام بستن موها به آن ها آسیب بزنند که این اتفاق با گذشت زمان باعث وز یا کدر شدن موها می گردد. در اینجاست که نرم نماینده ها می توانند از آسیب دیدگی بیشتر مو جلوگیری نمایند.

عوارض استفاده از نرم نماینده مو

این محصول معمولا عوارض جانبی کمی دارد. با این حال اگر مستعد آکنه هستید، در حین استفاده از آن، موهای خود را با دست یا به یاری یک گیره به سمت بالا ببرید تا از تماس محصول با پوست جلوگیری کنید. بعلاوه مراقب باشید که نرم نماینده وارد چشم یا بینی شما نگردد.

استفاده بیش از حد از نرم نماینده باعث تجمع محصول روی موها می گردد و اثربخشی سایر محصولات را کاهش می دهد. چون لایه ای که روی موها ایجاد می گردد از نفوذ سایر محصولات از جمله روغن ها و سرم ها به داخل ساقه مو جلوگیری می نماید.

کلام پایانی

نرم نماینده مو یک نوع محصول آرایشی و بهداشتی است که باعث نرم تر شدن موها می گردد، موخوره را کاهش می دهد، حالت دادن به موها را آسان تر می نماید و ظاهر موها را بهبود می بخشد. نرم نماینده ممکن است صرفا یک محصول زیبایی به نظر برسد، اما در حقیقت استفاده از آن به منظور حفظ سلامت موها به همه افراد توصیه می گردد. در حال حاضر، در بازار انواع مختلفی از نرم نماینده وجود دارد که از هر کدام از آن ها باید به یک روش خاص بهره ببرید. از این رو، آشنایی با نحوه استفاده از نرم نماینده مو اهمیت زیادی دارد و از بروز مسائل ناخواسته جلوگیری می نماید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: healthline, skinkraft

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 دی 1402 بروزرسانی: 10 دی 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2369

به "نحوه استفاده از نرم کننده مو؛ چگونه موهایتان را نرم و خوش حالت کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه استفاده از نرم کننده مو؛ چگونه موهایتان را نرم و خوش حالت کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید