پیرمرد 114 ساله راز طول عمر خود را فاش کرد!

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران - الهام مظفری : همه ما دوست داریم که تا حد امکان بیشتر عمر کنیم. اما به گزارش سازمان بهداشتی جهانی، میانگین امید به زندگی این روز ها حدود 72 سال است. زیاد نیست، نه؟ اما اگر بدانید که چه چیز هایی روی سلامت و روند پیری شما تاثیرات مثبت و منفی دارد، سعی می کنید عادت های روزانه تان را تغییر دهید. ما هنوز فرمول جاودانگی را پیدا ننموده ایم، اما می خواهیم راز های طول عمر مردی را مرور کنیم که 114 سال عمر نموده است!

پیرمرد 114 ساله راز طول عمر خود را فاش کرد!

مواداولیه اسرارآمیز عمر طولانی

برناندو لاپالو در سال 1901 به دنیا آمد و در سال 2015 درگذشت. او طول عمرش را به غذا های سالم نسبت می دهد. منوی روزانه او شامل میوه ها و سبزیجات ارگانیک می شده است. اما 5 غذای خاص وجود دارد که او اعتقاد داشت غذا های کلیدی هستند:

ملکه ادویه جات: دارچین

دارچین نه تنها یک ادویه خوش طعم است، بلکه خواص زیادی دارد. این ادویه برای مبارزه با سرطان، بیماری های قلبی و عفونت های قارچی و باکتریایی بسیار مفید است. بعلاوه به مبارزه با ویروس HIV هم یاری می نماید.

هدیه بهشتی: شکلات

خوردن شکلات به سلامتی یاری می نماید. این ماده غذایی تاثیرات مثبت زیادی از کاهش کلسترول تا پیشگیری از کاهش توانایی شناختی و یاری به غلبه بر استرس دارد.

آنتی بیوتیک طبیعی: سیر

سیر برای پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل، کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی، سم زدایی بدن و مبارزه با بیماری های مختلف بسیار مفید است. فکر می کنیم حتی اگر سیر دوست نداشته باشید، بعد از خواندن مزایای اثبات شده آن حتما آشپزخانه را پر از سیر می کنید.

درمانی برای همه دردها: عسل

این محصول شگفت انگیز 5000 سال است که در پزشکی استفاده می گردد و یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری هاست. عسل خواص ضدعفونی، آنتی اکسیدان و آنتی باکتری دارد. علاوه بر این بعضی افراد از آن برای مقاصد آرایشی استفاده می نمایند.

روغن حیات: روغن زیتون

به گفته کارشناسان، روغن زیتون طبیعی و خالص برای ما مفید و سرشار از چربی های سالم و اشباع نشده است که مغز و قلب را سالم نگه می دارد. علاوه بر این روغن زیتون روی عملکرد شناختی تاثیر مثبت دارد و حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سرطان را کاهش می دهد.

چند نکته دیگر از برناندو لاپالو

برناندو لاپادو تایید می نماید که هیچ روزی از عمرش را بیمار نبوده است. او به جز خوردن غذا های بالا، نصیحت پدرش را سرلوحه خود قرار داده: او به من گفت گوشت قرمز نخورم و از آن دور بمانم. هات داگ، سیب زمینی سرخ نموده و ... نخورم.

بعضی دیگر از عادات سالم برناندو شامل پیاده روی صبحگاهی، بازی های فکری و حل جدول می گردد. این ها به سلامت عقل و فعال بودن برناندو یاری زیادی کرد. او حتی حرف هایی که پدرش در 8 سالگی زده بود را به یاد داشت.

منبع: brightside

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2401

به "پیرمرد 114 ساله راز طول عمر خود را فاش کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرمرد 114 ساله راز طول عمر خود را فاش کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید