همت و انگیزه در کنار خلاقیت برای فیلم ساز شدن مهم است

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ محمدرضا شفیعی تهیه کننده سینما بعد از اکران اولین سانس از فیلم های مسابقه ملی A در کارگاه انتقال تجربه درباره ساخت فیلم صد صحبت کرد و گفت: ساخت فیلم کوتاه برخلاف تصور خیلی ها کار بسیار سختی است.

همت و انگیزه در کنار خلاقیت برای فیلم ساز شدن مهم است

عنصری که می تواند اثری را مجذوب کننده کند؛ قصه است. کار دوم این است که قصه را مجذوب کننده تعریف کنید که کار فیلمنامه نویس است. کار بعدی ساخت است که به عهده کارگردان است. عنصر بعدی پس فراوری اثر است. اگر عناصر خلاقیت، فیلم نامه، فراوری و پس فراوری درست انجام گردد فیلم خوبی ساخته شده است.

وی درباره مسائل مالی در ساخت فیلم گفت: امروز فیلم سازی کار سختی است امروز می توان به راحتی با موبایل فیلم ساخت.

آنچه آدم ها را در زمان گذشته مصمم می کرد برای ادامه راه این بود که ما با پول توجیبی هایمان فیلم می ساختیم و کم کم به ما اعتماد می کردند، امروز که کار به مراتب ساده تر است.

وی درباره عنصر خلاقیت در فیلم سازی گفت: وقتی بستر فیلم کوتاه است کار سخت تر است، در کار بلند مقدمه، شخصیت پردازی و... زمان بندی دارد اما در فیلم کوتاه به علت نبود زمان پلان ها مهم می شوند و بنابراین خلاقیت مهم تر است. در دهه اخیر فیلم سازان پیروز ما اکثرا از فیلم کوتاه می آیند، قبلاً روال بر روی دستیاری بود.پس جایگاه فیلم کوتاه در سینمای ایران و جهان مهم است.

وی درباره لینک های ارتباطی با تهیه کننده های سینما گفت:معمولا این یک فرآیند قابل تجربه است، باید فیلم بسازید یا تجربه مشترک با تهیه کننده داشته باشید. مثل هادی مقدم دوست که با من تجربه نوشتن فیلم نامه شرایط سفید را داشت و بعد با هم سر به مهر را ساختیم.

وی اضافه نمود: برای فیلمساز، خراب شدن فیلم اول فاجعه است چون باید با سینما خداحافظی کنید. باید خیلی به خودتان مطمئن باشید که فیلم اولتان به اصطلاح درمی آید، اطمینان به توانایی شخصی مهم است.

شفیعی بیان کرد: خلاقیت و هنر یک طرف، همت هم یک طرف این ماجرا است. جوانی که همت می نماید و ده نفر را با خودش همراه می نماید و فیلم می سازد کار مهمی انجام داده است. کسی که به مسیرش ایمان دارد، به مسیرش ادامه می دهد. برای همین است که همت و انگیزه و توان درکنار خلاقیت مهم است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2281

به "همت و انگیزه در کنار خلاقیت برای فیلم ساز شدن مهم است" امتیاز دهید

1 کاربر به "همت و انگیزه در کنار خلاقیت برای فیلم ساز شدن مهم است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همت و انگیزه در کنار خلاقیت برای فیلم ساز شدن مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید