انتها بازسازی آب انبار ابراهیم آباد

به گزارش مجله کالارنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از اتمام بازسازی بام آب انبار جهانی ابراهیم آباد اطلاع داد.

انتها بازسازی آب انبار ابراهیم آباد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان امروز چهارم خرداد 1400، گفت: در این عملیات بازسازیی خاک برداری، سبک سازی، آوار برداری، اجرای عایق، آجر فرش، شیب بندی، قیرگونی، بندکشی آجر فرش ها و … انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای بازسازی بام این بنا یک میلیارد ریال بود.

مرزبان در ادامه اضافه کرد: این بنای تاریخی به سبب هم جواری با تنها اثر ثبت جهانی استان، قنات ابراهیم آباد از صندلی مهمی برخوردار است که می تواند به یکی از قطب های گردشگری روستایی استان تبدیل گردد.

او یادآور شد: قنات ابراهیم آباد به عنوان یکی از یازده قنات ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو، سازه آبی بی بدیلی است که به طول تقریبی یازده کیلومتر از مادر چاه تا مظهر قنات موجب شکل گیری سکونتگاهی روستایی با عناصر وابسته از جمله آْب انبار، حمام ها و همچنین یک نظام تقسیم آب بسیار منحصربه فرد و شاهکار معماری ایران در طول سالیان متمادی به عنوان شریان اصلی حیات جامعه بشری با گذشت نقش معین کننده خود را نه تنها از دست نداده بلکه افق های جدیدی را پیش روی مهندسین، جامعه شناسان و… قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در ادامه اضافه کرد: برنامه اصلی پایگاه قنات ابراهیم آباد معرفی هرچه بیشتر این شاهکار معماری و عناصر اطراف آن از قبیل راه قدیمی شده کاشان به همدان منطقه حفاظت قله، کاروانسراها، بناها و محوطه های تاریخی شناسایی شده و درک بیشتر از تمدن کهن ایران در منطقه عراق عجم خواهد بود.

آب انبار ابراهیم آباد به شماره 19030 در تاریخ 28 اسفند 85 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1697

به "انتها بازسازی آب انبار ابراهیم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها بازسازی آب انبار ابراهیم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید