پرتورم ترین شهر ها برای مستاجران

به گزارش مجله کالارنا، درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در منطقه ها شهری کشور در بهار 1400 نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 29.1 درصد است؛ اما منطقه ها شهری استان کرمانشاه در همین دوره زمانی تورم 39.6 درصدی را تجربه کرده و پرتورم ترین استان برای مستاجران بوده است.

پرتورم ترین شهر ها برای مستاجران

به گزارش همشهری آنلاین، در فصل بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته، بیشترین نرخ تورم در بخش اجاره بها با 39.6 درصد مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه با 13.9 درصد مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. به عبارتی در فصل بهار1400 خانوار های استان کرمانشاه به طور میانه 10.5 واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار های استان سیستان و بلوچستان بطور میانه 15.2 واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده اند.

بررسی آخرین گزارش مرکز آمار در این حوزه اجاره بها در منطقه ها شهری کشور، نشان می دهد که استان های همدان و اردبیل بعد از استان کرمانشاه، به ترتیب با تورم های 38.8 و 34.4 در رتبه های دوم و سوم قرارگرفته و بیشترین تورم نقطه به نقطه در حوزه اجاره بها را در فصل بهار امسال نسبت به بهار سال 99 تجربه کرده اند.

اما نرخ تورم بخش اجاره بها در فصل بهار 1400 و در استان تهران نسبت به بهار سال گذشته 31.8 درصد بوده است و از این منظر تهران در رتبه پنجم پرتورم ترین ها برای مستاجران قرار گرفته است.

تورم نقطه به نقطه اجاره بهای واحد های مسکونی خانوار های شهری به تفکیک استان- بهار 1400

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1793

به "پرتورم ترین شهر ها برای مستاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتورم ترین شهر ها برای مستاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید