پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال، تیم ملی والیبال ایتالیا را در سه ست متوالی شکست داد.

پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، تیم ایران نخستین بازی خود مقابل ایتالیا را با سعید معروف، شهرام محمودی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، محمد موسوی، عادل غلامی و فرهاد ظریف (لیبرو) شروع کرد و در طرف مقابل تور توماس برتا، لوکا وتوری، فیلیپو لانزا، ماتئو پیانو، میکله بارانوویچ، لوییجی رانزاتو و آندره آ جووی (لیبرو) برای ایتالیا ایستادند.

بازی را ایتالیا با چند حمله خوب بهتر شروع کرد اما بازیکنان ایران از همان ابتدا اجازه ندادند که کنترل بازی از دست شان خارج گردد. خوشحالی بازیکنان ایران بعد از هر امتیاز و اشاره هایی که به اسلوبودان کواچ می کردند نشان می داد که سرمربی صرب تیم ملی ایران در جلسه بررسی همه حرکات بازیکنان ایتالیا را برای شاگردانش پیش بینی نموده بود. در شرایطی که تیم ایران خوب پیش می رفت مائورو بروتو، سرمربی ایتالیا، جنگ روانی را به محض زیاد شدن اختلاف دو تیم شروع کرد. اعتراضات جدی و بی خاتمه او برای لحظاتی بازی را متوقف کرد. شاگردان کواچ در حمله، دفاع و سرویس، یک سر و گردن از حریف نامدار خود برتر بودند. تیم ایران ست اول را با فزونی کامل و با نتیجه 25 بر 18 به سود خود خاتمه داد. در این ست شهرام محمودی با هفت پوئن، امتیازآورترین بازیکن زمین بود.

ست دوم هم با فزونی شاگردان کواچ شروع شد. همان شناختی که او قبل از بازی با ایتالیا در موردش حرف زده بود در این بازی باعث شد تا آتزوری با بازیکنان جوان و باانگیزه خود از ایران پیش نیفتد. وقت های استراحت فنی این بازی در امتیازهای 8 بر 4 و 16 بر 11 به سود ایران ثبت شد. در امتیاز 19 بر 14 به سود ایران، صحنه مشکوکی مجدداً مورد اعتراض شدید بروتو نهاده شد که در نهایت با بازبینی چندین باره فیلم بازی با استفاده از ویدئوچک، امتیاز آن به ایران رسید. بروتو دومین وقت استراحت خود را در حالی تقاضا کرد که تیمش 22 بر 17 عقب بود. در این ست اگرچه ایتالیایی ها ضعف خط حمله خود را جبران کردند اما شاگردان کواچ همچنان در دفاع روی تور برتر و تیم کم اشتباه میدان بودند. آتزوری تا خاتمه این ست 21 اشتباه و بازیکنان ایران 13 اشتباه منجر به امتیاز انجام دادند. این ست با فزونی 25 بر 20 ایران به خاتمه رسید.

ست سوم با دقایقی تأخیر و پس از اجرای مراسم زورخانه ای شروع شد. این ست، ست نابودی کامل تاکتیک های آتزوری و فزونی مطلق شاگردان کواچ بود. دریافت یک کارت زرد در همان ابتدای بازی هم نشان داد که بازیکنان ایتالیا از نظر روحی هم در شرایط متعادلی نیستند. وقت استراحت فنی این بازی در امتیازهای 8 بر 3 و 16 بر 7 به سود ایران رقم خورد. ایران در نهایت این ست را با نتیجه 25 بر 15 برد و مقابل ایتالیا به فزونی 3 بر صفر رسید تا سه امتیازی ارزشمند را به دست آورد.

بازی دوم تیم های ایران و ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال روز یک شنبه هفته پیشِ رو برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 413

به "پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید