چه زمان و چگونه با مدیر هتلی که در آن اقامت داریم، صحبت کنیم؟
به گزارش مجله کالارنا، ما در طول اقامت خود در هتل شاید به این فکر نکنیم که مدیر هتل چه کسی است، اما آشنا شدن با این فرد و داشتن ارتباط خوب و صمیمی با وی، می تواند در کیفیت اقامت شما موثر باشد.
بیشتر مسافران فقط زمانی با مدیر هتل حرف می زنند که به مسئله ای برخورده باشند. به جای آن، شما می توانید به محض رسیدن به هتل، مدیر را پیدا نموده و با او صحبت کنید؛ مدیر هتل می تواند یاری بزرگ و دوست فوق العاده ای باشد.
Bettina Landt، مدیر هتل فیل سفید (The White Elephant) در Nantucket استان ماساچوست آمریکا می گوید:
مدیر هتل می تواند باعث بهتر شدن کیفیت اقامت شما گردد.
اما خانم Landt که سابقه بیش از 20 سال کار با عنوان مدیر هتل دارد، بعلاوه می گوید که بیشتر میهمانان از بیشتر امکاناتی که به آن ها ارائه می گردد، استفاده نمی نمایند.
او می گوید:
میهمانان به مقدار ای که باید، به مدیران هتل اعتماد نمی نمایند؛ چون نمی دانند چطور باید این کار را انجام دهند.
در ادامه توصیه های خانم Landt به میهمانان هتل را ارائه می کنیم که چگونه می توانند با مدیر هتل ارتباط برقرار نمایند:
زمانی که تمامی اتاق های هتل پر است
با اینکه در چنین زمانی هیچ تضمین صد در صدی وجود ندارد، اما زمانی که پذیرش می گوید که هیچ اتاق خالی وجود ندارد، مدیر هتل احتمالا بتواند یک اتاق در هتل برای اقامت تان مهیا کند.
خانم Landt می گوید:
مدیر هتل به خوبی در خصوص اتاق ها اطلاعات دارد و اختیار این را دارد که برخی چیزها را تغییر داده و اتاقی را برای شما خالی کند (بر خلاف مسئول پذیرش).
همواره ارزش دارد که برای گرفتن یاری، با مدیر هتل صحبت کنید. اگر آن ها نتوانند در همان لحظه به شما یاری نمایند، احتمالا می دانند که چه زمانی اتاق خالی می گردد و شما چطور می توانید آن رار رزرو کنید؛ چون آن ها بهتر از هرکس دیگری بر امور هتل و در دسترس بودن اتاق ها اشراف دارند.
زمانی که دوست دارید اتاقی بهتر از آنچه که رزرو نموده اید، بگیرید
هتل ها گاهی به مسافران این امکان را می دهند که نسبت به آنچه که هزینه نموده اند، اتاق و امکانات بهتری دریافت نمایند (تجربه نشان می دهد این مورد به ندرت در ایران اتفاق می افتد، مخصوصا در فصول پرگردشگر؛ این مورد را بیشتر برای سفرهای خارجی به کار بگیرید). با اینکه هتل ها معمولا رزرو اتاق ها را از یک روز قبل از چک این مسافر انجام می دهند، اما زمانی که مسافر به هتل می رسد، شرایط پر یا خالی بودن اتاق ها می تواند نسبت به برنامه تعییر نموده باشد. مسئول پذیرش معمولا برای دادن این امکانات به مسافر، محتاط عمل می نماید، اما مدیر هتل اختیارات و قدرت بیشتری برای انجام این کار دارد.
اگر در پی این هستید که با توجه به هزینه پرداختی، اتاق و امکانات بهتری دریافت کنید (چه کسی چنین چیزی نمی خواهد؟)، وقتی به هتل رسیدید و قبل از چک این، مودبانه درخواست دیدار و صحبت با مدیر هتل را بکنید. به کارکنان بگویید که می خواهید با مدیر هتل آشنا شده و در صورتی که در دسترس هستند، در مدتی که در آن شهر هستید، از آن ها یاری بگیرید. صمیمانه رفتار کنید و اگر امکان این وجود نداشت که خدمات بهتری را به صورت رایگان دریافت کنید، پاسخ آن ها را بپذیرید.
یک پیشنهاد دیگر:
مدیران هتل معمولا به این نکته توجه می نمایند که مسافر، میهمان همیشگی هتل است یا خیر؛ اگر شما مشتری همیشگی هتل باشید و با کارکنان آن ارتباط برقرار نموده باشید، شانس شما برای دریافت اتاق و امکانات بهتر، بیشتر می گردد.
زمانی که به توصیه هایی در خصوص اینکه چه کاری در شهر انجام بدهید، احتیاج دارید
مسافران معمولا زمانی که می خواهند در خصوص جاهای دیدنی، رستوران ها و ایده های تفریح و فعالیت های محلی جایی که به آن سفر نموده اند، چیزی بپرسند، به سراغ نگهبان (دربان) هتل می روند، اما مدیر هتل هم می تواند در این مورد به شما یاری کند. Landt می گوید:
ما در مقاصد سفر میهمانان، به عنوان یک سفیر هستیم و دوست داریم در خصوص آنچه که مسافران باید ببینند و انجام دهند، به آن ها مشاوره بدهیم.
مقلا خانم Landt معمولا منوی مورد علاقه خود در رستوران های محبوبش را به مسافران پیشنهاد می نماید؛ یا در خصوص تفریح هایی که برای کوذکان خوشایند است و بچه ها خود او نیز از آن ها لدت می برند، توصیه هایی به مسافرانش می نماید. بعلاوه مدیران هتل در شهر خود ارتباطات زیادی دارند و می توانند شما را به هنرمندان محلی، مغازه دارها و مدیران رستوران ها (که به طور معمول شما آن ها را دیدار نمی کنید) معرفی کند.
وقتی به دوستی احتیاج دارید که مراقب شما باشد
مدیر هتل، زمانی که به دوستی احتیاج دارید که حواسش به شما باشد یا اینکه حداقل کنارتان باشد، می تواند به یاری شما بیاید. بسیاری از میهمانان مدیر هتلی که در آن اقامت می نمایند را دیدار نمی نمایند و بسیاری اصلا نمی دانند مدیر هتل چه کسی است، اما آن ها باید با این فرد ارتباط برقرار نمایند. خانم Landt می گوید:
من عاشق این هستم که مسافران خود را به من معرفی نمایند. در طول سال ها، من با بسیاری از میهمانان هتل، رابطه گرم و صمیمی برقرار نموده ام.
او توصیه می نماید در طول اقامت خود، مدیر هتل را دیدار کنید (حتی صرفا برای سلام دادن) و در خصوص هتل و سفرتان، بازخورد خود را بیان کنید، مخصوصا زمانی که کسی کار خود را به برترین نحو انجام داده و شایسته تعریف و تمجید شما است.
این روابط شخصی گاهی مزایایی برای تان در پی دارد: مدیر هتل معمولا میهمانانی را که می شناسد، به صرف نوشیدنی رایگان دعوت می نماید و بعلاوه در رستوران برترین میز را برای آن ها در نظر می گیرد. اما دیگر بیشتر از این انتظار نداشته باشید. همین که در جایی دور از خانه، یک دوست خوب پیدا کنید، مساله بسیار باارزش و پراهمیتی است.
منبع: کجارو / nytimes.com