گلکسی S22 بدون دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه می گردد

به گزارش مجله کالارنا، با توجه به خبری که به تازگی پیرامون گوشی های مورد انتظار سری گلکسی S22 منتشر شده به نظر می رسد سامسونگ قرار نیست در آن ها از فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده کند.

گلکسی S22 بدون دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه می گردد

گوشی های سری گلکسی S22 قرار است اوایل سال آینده راهی بازار شوند. این بازه زمانی است که گوشی های سری S غالبا طی آن رونمایی می شوند و خب انتظار هم داریم سری S22 هم چنین سرنوشتی داشته باشند. بدیهی است مدت زمان زیادی تا رونمایی از پرچم دارهای جدید سامسونگ باقی مانده اما طی این چند سال همواره خبرها و شایعات پیرامون پرچم دارها آنقدر زیاد بوده که حتی چندین ماه قبل از رونمایی از آن ها نیز اطلاعاتی در رابطه با آن ها دریافت می کنیم و خب این موضوع در رابطه با سری گلکسی S22 هم کاملا صادق است.

این گوشی ها احتمالا در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا، یعنی مانند سری S20 و S21 راهی بازار می شوند. این تنها خبر حدودا موثقی است که در رابطه با این گوشی ها در اختیار داریم. اما امروز و با توجه به خبری که مستقیما از یک منبع کره ای منتشر شده، ظاهرا فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر هم قرار نیست در هیچ یک از مدل های سری گلکسی S22 بکار گرفته گردد.

فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار است در گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 3 مورد استفاده قرار بگیرد و از این بابت تقریبا مطمئن هستیم. اما به نظر می رسد سامسونگ قصد ندارد برای پرچم داران معمولی خود (منظور از معمولی، طراحی است) چنین طراحی را در نظر بگیرد. کمی عجیب است چرا که وقتی شرکت توانسته به این فناوری دست پیدا کند و طبق خبرهای اخیر، حتی کیفیت آن 40 درصد از نمونه های مشابه بیشتر هم هست، چه دلیلی توانسته باعث گردد گلکسی S22 که چندین ماه هم تا رونمایی از آن موقع باقی مانده باز هم با همان طراحی سه سال پیش یعنی طراحی سری S10 راهی بازار گردد.

البته نمی دانیم دوربین سلفی سری گلکسی S22 دقیقا چگونه خواهد بود اما بعید به نظر می رسد شرکت کره ای طراحی حفره ای را کنار بگذارد چون فعلا توانسته با همین طراحی عملکرد پیروزیت آمیزی داشته باشد. در بالا به این نکته اشاره کردیم که شرکت کره ای توانسته در توسعه فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر 40 درصد پیروز تر از سایر شرکت ها عمل کند اما اگر به خاطر داشته باشید، در آن مطلب به این موضوع هم اشاره شد که نمایشگر ثانویه که تاشو هم نیست، از همان طراحی دوربین سلفی روی نمایشگر بهره می برد و فناوری یاد شده مختص نمایشگر تاشو خواهد بود.

به نظر می رسد سامسونگ هنوز نتوانسته راهی پیدا کند تا روی نمایشگرهای معمولی هم از همین فناوری با کیفیت بالا استفاده کند و منابع داخلی هم دقیقا به همین مشکل به عنوان عامل بازدارنده این شرکت برای بکارگیری آن در سری گلکسی S22 اشاره دارند. تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی زیر نمایشگر، جلوه موزاییک طور دارند و این دقیقا همان مسئله ای بود که در تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی ZTE Axon 20 شاهد بودیم. طبیعتا تا این مشکل حل نگردد، شرکت ها نباید از آن در گوشی های خود استفاده نمایند و سامسونگ هم ظاهرا با این تصور قصد انجام چنین کاری را ندارد.

اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ در نظر دارد وقتی گلکسی نوت را برگرداند، این قابلیت را درون آن ها بکار بگیرد تا بدین ترتیب سری نوت بازگشت باشکوهی داشته باشد. اما خب می دانیم این گوشی اولین محصول شرکت کره ای با فناوری یاد شده نخواهد بود چرا که سال جاری گلکسی زد فولد 3 با همین طراحی قرار است راهی بازار گردد. البته گوشی های تاشو به لطف نمایشگر ثانویه ای که دارند، خیلی در ثبت تصاویر سلفی کاربران خود را با مشکل روبرو نمی نمایند. به همین خاطر حتی اگر این فناوری در زد فولد 3 با شکست هم روبرو گردد باز هم چیز خاصی از دست نمی رود.

حال باید دید برنامه سامسونگ چیست. تا سال 2022 زمان زیادی باقی مانده و طبیعی است نتوانیم با قاطعیت بگوییم این فناوری در گلکسی S22 استفاده خواهد شد یا خیر. چون ممکن است تا آن موقع اتفاقات زیادی رخ دهد. با این حال در رابطه با این گوشی ها شایعاتی وجود دارد مبنی براینکه سامسونگ میخواهد در آن ها از پیشرفته ترین دوربین پریسکوپی (برای مدل اولترا) استفاده کند.

بهره مندی از لرزشگیر سنسور شیفت، پردازنده اگزینوس 2200 با پردازشگر گرافیکی ساخت AMD با قدرت و سرعت بی نظیر در امور پردازشی هم از دیگر قابلیت هایی هستند که انتظار داریم در گلکسی S22 ببینیم. با این حال همه این ها در حد یک شایعه هستند تا زمانی که افشاگری موثق یا یک خبرگزاری مطمئن در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را منتشر نمایند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1741

به "گلکسی S22 بدون دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 بدون دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید