100 هنرمند سیاه بازی در جشنواره نمایش های سنتی شرکت می کنند

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران، محمد جونیان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه این جشنواره طی تاریخ 4 لغایت 7 مهرماه در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود، گفت: که پس از داوری هشت اثر برگزیده معرفی شد.

100 هنرمند سیاه بازی در جشنواره نمایش های سنتی شرکت می کنند

وی بیان داشت: نمایش سیاه عوضی استان همدان، مشق عشق تهران، رام کردن سرکش تهران، نوروز و پیروز تهران، عروسی حاکم ملایر با دختر شاه پریان زنجان، یازر، یاسر استان گلستان، سیاه بازی نمایش ممنوع مازندران و مسافری از هند خراسان رضوی برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه نمایش سیاه بازی ریشه کهن در ایران داشته و در دیگر نقاط دنیا بر اساس فرهنگ ادب هر کشوری راه یافته است، شرح داد: بر اساس تحقیقات اجرا شده نمایش های سیاه بازی پس از ظهور اسلام در ایران آغاز شد.

جونیان هدف از اجرای این جشنواره را احیاء نمایش سیاه بازی در کشور گفت و افزود: متأسفانه آن طور که بایدوشاید به هنر تئاتر توجه نشده و چراغ این هنر در حال خاموشی است.

وی به برگزاری اولین جشنواره تئاتر سیاه بازی در سال 87 در استان مازندران اشاره کرد و در خصوص هزینه این جشنواره گفت: با مشارکت شهرداری، استانداری و معاونت فرهنگی شهرداری این جشنواره برگزار می شود.

وی گفت: از برنامه های جانبی این جشنواره برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و گردشگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حضور در گلزار شهدا گفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 862

به "100 هنرمند سیاه بازی در جشنواره نمایش های سنتی شرکت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 هنرمند سیاه بازی در جشنواره نمایش های سنتی شرکت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید