اشتغال 70 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش مجله کالارنا، معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید نمود: 70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی شاغل هستند.

اشتغال 70 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش خبرنگاران، جواد حاتمی در حاشیه گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به عنوان نهاد تربیت کننده نیروی کار و مولد، بخش صنعت، خدمات و کشاورزی، نزدیک به نیم میلیون نفر جمعیت دانشجویی در کشور را تحت پوشش قرار داده است. به دلیل گستردگی دانشگاه در استان های مختلف کشور ضروری است تا مسئولان دانشگاه ها در ستاد و دانشگاه ها با هم نشست و مراوده داشته باشند، این گردهمایی نیز در راستای هم افزایی و هم اندیشی برگزار می گردد.

وی چشم انداز دانشگاه جامع علمی کاربردی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دانشگاه از روز تاسیس، مولد، کارآفرین و نسل سومی بوده است و با توجه به احتیاج جدی کشور به توسعه و کارآفرینی در شرایط کنونی که اشتغال یکی از دغدغه های جدی کشور است، آینده دانشگاه جامع علمی کاربردی را به شرط ارتقا کیفیت آموزش و یادگیری، روشن می بینم.

حاتمی اضافه کرد: ما به تعداد معدودی از دانشگاه های تیپ اول احتیاج داریم که به آموزش های نظری برای فراوری علم بپردازند، بلکه عمده احتیاج ما، احتیاج به دانشگاه های مهارت آموز و کارآفرین است.

وی اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی توفیقاتی در نیل به اهدافش داشته است و نمی توان قضاوت صفر و یکی در این خصوص کرد، امروزه حدود یک میلیون و 600 نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه، در بخش های مختلف جامعه مشغول به کار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 34

به "اشتغال 70 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال 70 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید