آغازبه کار نخستین انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری در کرمانشاه

به گزارش مجله کالارنا، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تشکیل و شروع به کار نخستین انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری این استان اطلاع داد.

آغازبه کار نخستین انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری در کرمانشاه

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه، شکوفه مهدی آبادی سرپرست معاونت گردشگری این استان، روز سه شنبه 8 مرداد 98 در جلسه مجمع عمومی راهنمایان گردشگری برای تشکیل انجمن صنفی که در سرسرای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برگزار گردید، گفت: از این پس تمامی لیدرهایی که در کلاس های آموزشی مربوطه شرکت و گواهی انتها دوره دریافت نموده اند و افرادی که دارای کارت تورلیدر از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند عضو این انجمن خواهند بود.

او اضافه کرد: انجمن صنفی کارگری تورلیدرها انجمنی حقوقی است که برای ارتقای سطح کمی و کیفی و مطالبات اجتماعی جامعه تورلیدرهای استان کرمانشاه تشکیل شد.

مهدی آبادی ادامه داد: از این به بعد راهنماییان درخواست شده برای گردشگران خارجی ورودی به استان و یا میهمانان خارجی نهادها و دستگاه های مختلف از این انجمن تامین می گردد.

او یکی از مسائل گردشگری استان را معرفی نشدن جاذبه های آن برشمرد و خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی از پتانسیل کرمانشاه وظیفه تمامی مدیران و دست اندرکاران گردشگری به خصوص تورلیدرهاست.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه اضافه کرد: در صورتی که تمامی ظرفیت های گردشگری استان در تمامی حوزه ها استفاده گردد، دیگر شاهد تجمع گردشگران در یک مکان خاص نخواهیم بود.

در ادامه جلسه با کاندیدا شدن تعدادی از اعضا، راهنمایان در رای گیری شرکت کردند و در انتها نتیجه رای گیری اعضای هیئت مدیره این صنف با نظارت ادارات کل میراث فرهنگی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تعیین شد.

اصلاح زیرساخت های روستاهای هدف گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در این مجمع از اصلاح زیرساخت روستاهای هدف گردشگری رویداد بین المللی کرمانشاه 2020 با حمایت استاندار اطلاع داد.

امید قادری اضافه کرد: با حمایت استاندار، از بودجه های عمرانی سال 98 برای حل مشکل زیرساخت روستاهای هدف گردشگری رویداد کرمانشاه 2020 استفاده خواهد شد.

او به برگزاری همایش سراسری راهنمایان گردشگری که در سال های اخیر در کرمانشاه برگزار گردید، اشاره نمود و اضافه کرد: برای معرفی بیشتر رویداد کرمانشاه 2020 نیز همایش تخصصی با حضور راهنمایان گردشگری سراسر کشور برگزار خواهیم کرد که البته استفاده از تجربیات گذشته و برطرف نواقص موجود را باید مد نظر قرار دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه به رغم رسانه ای نشدن فعالیت های رویداد کرمانشاه 2020، کارگروه ها در حال فعالیت هستند، بیان داشت: تا انتها هفته جاری 505 روستا هدف برای اجرای برنامه ها اولویت بندی می شوند.

قادری در ادامه به برنامه سازمان میراث فرهنگی درخصوص گردشگری غرب کشور تحت پروژه کاله اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: این پروژه که شامل استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان و با همکاری وزارت کشور در حال اجرا است به عنوان یک پروژه پایلوت گردشگری مورد تاکید قرار گرفته است.

قادری در ادامه تشکیل انجمن های صنفی برای پیشبرد دفاع از حق و حقوق آن صنف را امری ضروری و انکار ناپذیر دانست.

وی تاکید نمود: پس از سال ها کوشش به یک بلوغ فکری رسیده ایم که ضرورت انجمن راهنمایان گردشگری بیش از گذشته احساس می گردد.

قادری تأکید کرد: هرچقدر فعالیت ها و کارهای سازمانی و اداری به بخش خصوصی و انجمن های فعال واگذار گردد، به طور قطع نتیجه مطلوبی در انتظار آن است.

او تاکید نمود: برای انتخاب هیئت مدیره نهایت دقت خود را به کار گیرید، چرا که نماینده انجمن دارای اهمیتی بسیاری است و افرادی را انتخاب کنید که از صنف راهنمایان گردشگری آشنایی کامل و اطلاعات لازم برخوردار باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: از زمان مدیریت بنده در اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه، بسیاری از فعالیت ها به انجمن ها واگذار شده است که انجمن راهنمایان گردشگری نیز قطعا بخشی از اقدامات و پالایش ها و نظارت ها را به آنها واگذار خواهیم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در انتها با ابراز خشنودی از فضای نقدپذیری، گفت: انتظار داریم به عنوان سربازان خط مقدم گردشگری مسائل و نواقص استان را احصا و برای حل آن ها و توسعه صنعت گردشگری کوشش کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 286

به "آغازبه کار نخستین انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغازبه کار نخستین انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید