احداث 60 هزار حلقه چاه دلیل خشکی دریاچه ارومیه است

به گزارش مجله کالارنا، یک کارشناس زمین شناسی گفت: دریاچه ارومیه به دلیل سدها خشک نشده بلکه به خاطر احداث 60 هزار حلقه چاه برای برداشت آب های زیرزمینی خشک شده و سطح آن پایین آمده است.

احداث 60 هزار حلقه چاه دلیل خشکی دریاچه ارومیه است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدجواد بلورچی سه شنبه 29 بهمن ماه در نشست تخصصی فرونشست زمین (پایش و پهنه بندی مخاطرات) در سازمان نقشه برداری کشور گفت: 97 درصد شهرهای کشور در معرض زلزله هستند.

وی با بیان این که توان مهندسی بر توان زمین غلبه نمی نماید و باید سازگاری با زمین را بیاموزیم، ادامه داد: زمین فرونشست نموده و ما فقط نشست تخصصی تشکیل می دهیم، نباید به دنبال اعتبار باشیم.

  • فرونشست زمین در ایران؛ 140 برابر حد بحران

بلورچی گفت: وزارت کشاورزی مسئول افزایش کشاورزی در کشور است و آب بیشتری استفاده می نماید و وزارت نیرو متولی تامین انرژی کشور است و مانع از برداشت بی رویه از آب ها می گردد، بنابر این باید این تضادها برطرف گردد.

بلورچی تاکید نمود: سازمان نقشه برداری کشور نخستین بار هشدار داد که کنار پایتخت، خطر فرونشست نهفته است و پس از آن بود که توجهات به این موضوع جلب شد. فرونشست بدون بازگشت است. اگر یک دهه پیش مقابله با این پدیده را شروع نموده بودیم، خیلی از دشت ها را می توانستیم از مرگ نجات دهیم.

  • دریاچه ارومیه جان گرفت
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 855

به "احداث 60 هزار حلقه چاه دلیل خشکی دریاچه ارومیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 60 هزار حلقه چاه دلیل خشکی دریاچه ارومیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید