اخراج ووپی گلدبرگ از برنامه برای اظهار نظر ضدهولوکاستی

به گزارش مجله کالارنا، ووپی گلدبرگ به علت حرف بحث برانگیزش درباره نژادی نبودن ماجرای هولوکاست از برنامه ویو کنار گذاشته شد.

اخراج ووپی گلدبرگ از برنامه برای اظهار نظر ضدهولوکاستی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، ووپی گلدبرگ به مدت 2 هفته از برنامه ویو کنار گذاشته شده، چون اخیرا گفته بود هولوکاست موضوعی نژادی نبوده است.

کیم گادوین رئیس شبکه ای بی سی نیوز که این برنامه را پخش می نماید در بیانیه ای این خبر را گفت و گفت با وجود اینکه گلدبرگ معذرت خواهی نموده است از او خواستیم از این زمان برای یاد گرفتن در خصوص اثرات صحبت هایش استفاده کند.

وی افزود: کل سازمان ای بی سی نیوز کنار همکاران، دوستان، خانواده و جوامع یهودی مان می ایستد.

گلدبرگ این حرف را در برنامه روز دوشنبه زده بود. وی داشت درباره ممنوع شدن یک رمان غیرداستانی به وسیله مدرسه ای در تنسی صحبت می کرد که داستانش درباره تجربه یک مرد در هولوکاست بود.

گلدبرگ گفته بود: بیایید راستش را بگوییم، چون هولوکاست درباره نژاد نیست. درباره رفتار غیرانسانی انسان ها با یکدیگر است.

وی تاکید نموده بود در هولوکاست یک نژاد مطرح بود و آن هم نژاد سفید بود، اما گروهی از همین انسان های سفید علیه گروهی دیگر ظلم نموده بودند بنابراین این موضوع را نباید نژادی خواند.

این صحبت ها باعث شد سازمان های یهودی آمریکا به سرعت انتقاد نمایند و بگویند که نازی ها قصد داشتند به خاطر اینکه یهودی ها را نژاد پایین تر می دانستند آن ها را به طور سیستماتیک حذف نمایند.

گلدبرگ در برنامه بعدی معذرت خواهی کرد و گفت می داند کلمات اهمیت دارند و این صحبت های وی ممکن است موجب ناراحتی بعضی یهودیان شده باشد، ولی او نمی خواست آن ها را ناراحت کند.

ووپی گلدبرگ بازیگر فیلم مشهور روح یکی از چهره های هالیوودی است که همواره در دفاع از صلح و حقوق سیاه پوستان صحبت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2152

به "اخراج ووپی گلدبرگ از برنامه برای اظهار نظر ضدهولوکاستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج ووپی گلدبرگ از برنامه برای اظهار نظر ضدهولوکاستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید