ادامه مشاهده موارد ابتلا به هپاتیت A در لالب باغملک ، بیماریابی خانه به خانه در روستا

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران/خوزستان فرماندار باغملک در مورد مشاهده موارد ابتلا به هپاتیت A در میان اهالی روستای لالب از توابع این شهرستان توضیحاتی ارائه داد.

ادامه مشاهده موارد ابتلا به هپاتیت A در لالب باغملک ، بیماریابی خانه به خانه در روستا

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمد نجاتی پور با اشاره به ابتلای بعضی از اهالی روستای لالب شهرستان باغملک به هپاتیت A، اظهار کرد: متاسفانه در یک ماه گذشته مواردی از هپاتیت A در روستای لالب از توابع دهستان منگشت در بخش مرکزی باغملک مشاهده شده است.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه این روستا حدود 500 خانوار جمعیت دارد، اضافه کرد: در یک ماه گذشته، 17 نفر از اهالی این روستای پرجمعیت به هپاتیت A مبتلا شده اند که از این موارد، تعدادی بستری شدند. اکنون نیز دو سه نفر از مبتلایان در بیمارستان شهید طباطبایی باغملک بستری و تحت درمان هستند.

فرماندار باغملک اعلام کرد: به محض مشاهده اولین مورد ابتلا به این بیماری، تیم واکنش سریع بهداشت شهرستان در روستا حضور پیدا کرد و در حال حاضر نیز روزانه در محیط حضور دارد. یک تیم بهداشت نیز از مرکز بهداشت استان خوزستان برای ارزیابی به روستا اعزام شده و اقدامات لازم را انجام داده است.

نجاتی پور گفت: در حال حاضر مشکل وجود دارد و چند نفر همچنان بستری هستند اما اقدامات زیادی در این راستا اجرا شده است.

وی اعلام کرد: کلرسنجی روزانه در حال اجرا است و آب شرب، مطلوب و سالم بوده و مسئله ای نداشته است. جداول روستا نیز لایروبی و شیر آهک پاشی اجرا شده است.

فرماندار باغملک گفت: همچنین تا اطلاع ثانوی مدارس تمام مقاطع تعطیل شده اند و برای تمام گروه های زیر 16 سال نیز تقاضای انجام واکسیناسیون هپاتیت A نموده ایم.

نجاتی پور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، اضافه کرد: اقدامات دیگر از قبیل بیماریابی خانه به خانه و آموزش بهداشت فردی در حال اجرا است اما در یکی دو روز گذشته مواردی از ابتلا به این بیماری داشته ایم. امیدواریم اوضاع را بیشتر کنترل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1456

به "ادامه مشاهده موارد ابتلا به هپاتیت A در لالب باغملک ، بیماریابی خانه به خانه در روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه مشاهده موارد ابتلا به هپاتیت A در لالب باغملک ، بیماریابی خانه به خانه در روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید