استاد برجسته دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت

به گزارش مجله کالارنا، هبت الدین برقعی، استاد برجسته گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت.

استاد برجسته دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، هبت الدین برقعی، استاد برجسته گوش و حلق و بینی در 77 سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد برقعی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن در سال 1321 در شهرستان قم به جهان آمد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه سنائی قم که پدرش مؤسس آن بود، سپری کرد. این موسسه آموزشی جزو نخستین مدارسی بود که به سبک جدید آموزش و نه به صورت مکتب اداره می شد. دوران دبیرستان را در یزد که پدر ایشان به علت اقامت اجباری (تبعید) در آنجا بود، گذراند.

در سال 1339 وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد. پس از فراغت از آن، دوران خدمت سربازی را در اطراف قزوین و سپس برای انجام طرح خارج از مرکز به یکی از روستا های محروم استان هرمزگان رفت.

در سال 1349 پس از موفقیت در آزمون دستیاری در بیمارستان امیراعلم در رشته گوش و گلو و بینی مشغول تحصیل شد و در سال 1352 با کسب رتبه اول، امتحان فارغ التحصیلی را گذراند و به عنوان عضو هیات علمی وارد کادر علمی دانشگاه تهران شد.

در سال 1353 برای تکمیل تحصیلات تخصصی خود به لندن رفت و پس از آن، برای آشنایی با دانش تخصصی پیشرفته گوش در دانشگاه هاروارد مشغول تحصیل شد و پس از پایان این دوره، برای ادامه خدمت به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیئت علمی و استاد تمام گروه گوش و حلق و بینی دانشکده پزشکی در بیمارستان امیر اعلم منشا خدمات بسیار علمی، آموزشی و پژوهشی بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 684

به "استاد برجسته دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد برجسته دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید