اصرار سناتور سابق جمهوریخواه بر محکومیت ترامپ

به گزارش مجله کالارنا، سناتور سابق ایالت آریزونا از حزب جمهوریخواه در سرمقاله ای ضمن انتقاد از تبرئه دونالد ترامپ در جریان استیضاح دوم نوشته حزب جمهوریخواه باید وی را محکوم می کرد.

اصرار سناتور سابق جمهوریخواه بر محکومیت ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، جف فِلِیک، سناتور سابق ایالت آریزونا از حزب جمهوریخواه در سرمقاله ای که در وبگاه شبکه خبری سی ان ان منتشر شده، تبرئه شدن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان دومین استیضاح وی را رد کرده و نوشته که وی باید محکوم می شد.

این مقام سابق آمریکایی در سرمقاله خود نوشت: ما او را محکوم نکردیم. باید این کار را انجام می دادیم، اما انجام ندادیم. با پذیرش دوباره وی به بار صدمات سنگین به کشور و حزب خود (جمهوریخواه) نیفزاییم؛ زیرا ترامپ گرایی با محافظه گرایی در تضاد است.

وی در ادامه با اشاره به سفر دونالد ترامپ به مار ئه لاگو، تفریحگاه وی در ایالت فلوریدا نوشت: با سفر به فلوریدا هیچ چیزی به دست نمی آید و هیچ انسان روشنگری در مار ئه لاگو وجود ندارد، تنها یک مرد تضعیف شده که در انتخابات شکست خورده و نمی تواند قبول کند.

جف فلیک مدت هاست که با انتقاد هایش از وفادارای حزب جمهوریخواه نسبت به ترامپ شناخته می شود. در اواخر سال 2019 وی از استیضاح ترامپ در مجلس کنندگان حمایت کرد.

هفته گذشته در جلسه رأی گیری سنا در خصوص رسیدگی به اتهام ترامپ در تحریک به شورش، 57 سناتور آمریکایی علیه رئیس جمهور سابق آمریکا رأی دادند و 43 نفر از او حمایت کردند و از آنجایی که این لایحه دو سوم اکثریت سنا را به دست نیاورد، ترامپ از اتهام تحریک به شورش در حمله هوادارانش به کنگره در تاریخ 6 ژانویه (17 دی ماه) تبرئه شد.

به دنبال شکست استیضاح، دموکرات ها به دنبال کشاندن پرونده جرائم ترامپ به دادگاه به خاطر حمایت وی از حمله معترضان به کنگره هستند که 5 کشته برجا گذاشت.

سنای آمریکا روز شنبه با 57 رای مثبت در مقابل 43 رای منفی از محکوم کردن اقدامات ترامپ بازماند. 7 نفر از سناتور های جمهوریخواه در این راه به همتایان دموکرات خود ملحق شدند، اما آرای کافی برای استیضاح ترامپ که به دو سوم رای سنا نیاز داشت را نتوانستند کسب کنند.

دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا بود که مجلس کنندگان آمریکا در تاریخ 13 ژانویه (24 دی ماه) برای دومین بار، طرح استیضاح وی را به اتهام تشویق هوادارانش به شورش مقابل کنگره در تاریخ 6 ژانویه (17 دی ماه) تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1563

به "اصرار سناتور سابق جمهوریخواه بر محکومیت ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار سناتور سابق جمهوریخواه بر محکومیت ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید