اظهارات وزیر کشور ترکیه در مورد خروج آنکارا از کنوانسیون استانبول

به گزارش مجله کالارنا، وزیر کشور ترکیه در مورد خروج این کشور از کنوانسیون استانبول گفت: در این باره با یک اتهام نابجا و نا حقی روبرو شدیم. ما یک کشور با حاکمیت مستقل هستیم. معاهدات بین المللی را که به صلاحمان بدانیم امضا نموده و از آنهایی هم که بخواهیم خارج خواهیم شد.

اظهارات وزیر کشور ترکیه در مورد خروج آنکارا از کنوانسیون استانبول

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در مورد خروج این کشور از کنوانسیون استانبول گفت: در این باره با یک اتهام نابجا و نا حقی روبرو شدیم.

وی اضافه نمود: ما یک کشور با حاکمیت مستقل هستیم. معاهدات بین المللی را که به صلاحمان بدانیم امضا نموده و از آنهایی هم که بخواهیم خارج خواهیم شد.

ترکیه روز شنبه اعلام نمود که از کنوانسیون استانبول خارج می گردد.

کنوانسیون استانبول یک پیمان اروپایی است که در سال 2011 توسط 13 کشور عضو شورای اروپا در استانبول به امضا رسید، مقابله با خشونت علیه زنان، خشونت خانگی، تجاوز در زندگی زناشویی و هرگونه آزار و اذیت و اعمال تبعیض علیه زنان و دختران از جمله بندهای این پیمان هستند.

این اقدام ترکیه با واکنش های تندی از سوی اروپا و آمریکا روبرو شده اما زهرا زمرد، وزیر خانواده ترکیه گفته است: قانون اساسی ترکیه حقوق زنان این کشور را تضمین می نماید.

بخشی از جامعه مسلمان ترکیه بر این اعتقاد است که این کنوانسیون نهاد خانواده و ارزش های آن را تهدید می نماید و مروج همجنسگرایی است. استدلال آنها بر این پایه است که این کنوانسیون بر برابری جنسیتی و عدم تبعیض بر مبنای گرایش جنسی تاکید می نماید.

در همین خصوص، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه خود در توئیتر نوشت: همانطور که رئیس جمهورآمریکا گفت، تصمیم ترکیه برای خروج از کنوانسیون استانبول (کنوانسیون حمایت از حقوق زنان) به شدت مایوس کننده است. ما باید در سطح دنیا با خشونت جنسیتی مبارزه و بر حمایت ها از زنان از جمله با ابزار هایی مانند کنوانسیون استانبول تاکید کنیم.

جو بایدن خروج ترکیه از کنوانسیون بین المللی منع خشونت علیه زنان را عمیقاً ناامید کننده و گامی به عقب در کوشش برای خاتمه دادن به خشونت علیه زنان خوانده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1639

به "اظهارات وزیر کشور ترکیه در مورد خروج آنکارا از کنوانسیون استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات وزیر کشور ترکیه در مورد خروج آنکارا از کنوانسیون استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید