انتقال اجاق گاز به ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش مجله کالارنا، ایستگاه فضایی بین المللی در یک هفته آینده شاهد جابجایی بسیاری خواهد بود، از جمله یک اجاق گاز برای پخت و پز به این ایستگاه منتقل می گردد.

انتقال اجاق گاز به ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، قرار است این هفته یک فضاپیمای بدون سرنشین ژاپنی به نام کونوتوری 6 باتری لیتیومی جدید را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد، اما شرکت Northrop Grumman هم تجهیزات متنوعی و از جمله یک اجاق گاز خاص را به این ایستگاه خواهد برد.

وزن کل تجهیزاتی که Northrop Grumman به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد برد، بیش از 3700 کیلوگرم است و بخش اعظم آنها را تجهیزات تحقیقاتی و سخت افزارهای مختلف تشکیل می دهد.

اجاق گازی که قرار است به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل گردد، زیرو جی اون نام دارد و برای پخت انواع نان ها و شیرینی های خوشمزه قابل استفاده است، در این اجاق گاز از سیستم های تهویه و عایق کاری پیشرفته ای استفاده شده تا پخت و پز مواد مختلف در شرایط خلا و بی وزنی ممکن گردد.

در این اجاق گاز برای تسهیل گرمادهی و ایجاد شرایط پخت و پز از سازوکاری مشابه با دستگاه های تستر استفاده شده است و یک مخزن سیلیکونی برای پخت و پز طراحی شده که مود غذایی را در خود جای می دهد، از این اجاق گاز می توان برای کباب کردن، پخت و پز تابه ای و غیره استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 599

به "انتقال اجاق گاز به ایستگاه فضایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال اجاق گاز به ایستگاه فضایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید