ایجاد سرای نوآوری گردشگری در مازندران

به گزارش مجله کالارنا، مدیرکل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ایجاد سرای نوآوری گردشگری در استان خبر داد.

ایجاد سرای نوآوری گردشگری در مازندران

صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ایجاد سرای نوآوری گردشگری در استان خبر داد و گفت: باید از فضای مناسب موجود و با بهره گیری از خرد جمعی با فعالان مربوط گام های موثر و اجرایی خوبی در حوزه گردشگری برداریم.

اواضافه کرد: از دانشگا ها این استان می خواهم به عنوان اتاق فکر گردشگری با در نظر گرفتن آسیب شناسی در این حوزه در پی ارائه ایده های نوآور همراه با راهکار های عملیاتی باشند.

برزگر رشته های گردشگری مازندران در کشور را بی نظیر دانست و گفت: این استان با توجه به ظرفیت های متعددی که دارد از شاخه های مختلف گردشگری برخوردار است، اما برخی از استان ها شاید فقط پنج مورد از این شاخ ها را داشته باشند.

او با اشاره به جایگاه نامناسب گردشگری استان از فرآیند اعطای مجوز و استعلام های متعدد در حوزه گردشگری انتقاد کرد و اضافه کرد: برای اجرای یک پروژه بوم گردی یا هتل آپارتمان در یک روستا باید 13 استعلام گرفت و سه سال زمان صرف کرد.

برزگر شرایط موجود در گرفتن مجوز ها گردشگری در مازندران را یک چالش برشمرد و گفت: این در حالی است که برای دریافت مجوز های ساخت ویلا تنها سه ماهه زمان نیاز است.

او اضافه کرد: طرح جامع گردشگری که بیش از 50 سال از تهیه آن در کشور های پیشرفته می گذرد به یک چلش در کشور ما تبدیل شده و برای کاربردی شدن آن باید این طرح با رویکرد آمایشی تهیه شود.

برزگر گفت: در این راستا استارت آپ ها نقش ویژه ای در رونق گردشگری دارند که با ارتباط دادن بین نوآوران و سرمایه گذاران می توان پیشرفت های بزرگی در این صنعت ایجاد کرد.

خبرنگاران مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2212

به "ایجاد سرای نوآوری گردشگری در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد سرای نوآوری گردشگری در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید