ایلی، اولین مترجم پوشیدنی در دنیا

به گزارش مجله کالارنا، در نمایشگاه CES 2016، گجت جالبی به نام ایلی معرفی شده که اولین مترجم پوشیدنی دنیا است. با خبرنگاران همراه باشید تا با ایلی، بیشتر آشنا شوید.

ایلی، اولین مترجم پوشیدنی در دنیا

(CES 2016) امروزه تمام جهان دهکده ای جهانی است و با اینکه زبان انگلیسی به عنوان ابزاری برای ارتباطات در جهانی تجارت لازم است، به این معنا نیست که مکالمات معنا دار میان دو فرد با پیشینه زبانی متفاوت اتفاق نیفتد. با این که کوشش های زیادی در حوزه ترجمه همزمان انجام شده است، ایلی با ساخت مترجم پوشیدنی خود، این کار را به طرز ماهرانه ای میسر نموده است.

گفته می گردد ایلی (ili) اولین مترجم پوشیدنی در نوع خود در جهان است، که مرزهای زبانی را در هم می شکند و ارتباطات را ممکن می سازد. استفاده از این گجت به سادگی فشردن یک دکمه است (که مشابه دکمه سنسور اثر انگشت آیفون است)، بعد از آن جمله مورد نظر خود را بگویید و اجازه دهید که ایلی ترجمه را انجام دهد، در حین ترجمه، جمله را برای طرف مقابل تان تکرار می نماید تا وی بداند که چه می گویید.

ایلی چگونه کار می نماید؟ نیازی به Wi-Fi، 3G، 4G و یا دیگر اتصالات به اینترنت ندارید؛ درون ایلی یک موتور داخلی ترجمه تعبیه شده که تمام کارها را انجام می دهد. هم چنین کتابخانه ای از کلمات پیش فرض برای سفر نیز در این گجت واقع شده است که استفاده از آن را برای جهانگردان مناسب می نماید.

در حال حاضر این دستگاه توانایی ترجمه زبان های انگلیسی، ژاپنی و چینی را دارد، اما مدل نسل دوم آن قابلیت ترجمه زبان های فرانسوی، تایلندی و کره ای را دارد و نسل سوم نیز زبان های اسپانیایی، ایتالیایی و عربی را پوشش خواهد داد. جزئیات نهایی قیمیت این دستگاه هنوز تعیین نیست، اما گفته می گردد که در ماه های مارس و آوریل که امکان پیش خرید آن فراهم خواهد شد، خوش قیمیت خواهد بود.

منبع:ubergizmo

منبع: کجارو
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1991

به "ایلی، اولین مترجم پوشیدنی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلی، اولین مترجم پوشیدنی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید