این واکسن ایرانی جزء سه واکسن جهان بر پایه امیکرون ، توصیه سازمان جهانی بهداشت به استفاده از واکسن های ترکیبی

به گزارش مجله کالارنا، یک کارشناس حوزه سلامت گفت: واکسن برکت پلاس نیز مانند واکسن برکت با فناوری ویروس غیر فعال شده فراوری شده است.

این واکسن ایرانی جزء سه واکسن جهان بر پایه امیکرون ، توصیه سازمان جهانی بهداشت به استفاده از واکسن های ترکیبی

به گزارش خبرنگاران، کیانوش دنیاپور، کارشناس حوزه سلامت اضافه کرد: در حال حاضر واکسن هایی که برای سویه امیکرون تاییدیه و مجوز مصرف گرفته اند، در ایران و دنیا محدود هستند که در این میان واکسن برکت پلاس جزء سه واکسنی است که در دنیا بر پایه سویه امیکرون فراوری شده است.

به گفته وی مطالعه برای فراوری واکسن برکت پلاس از اواخر سال گذشته شروع شده و خرداد سال جاری مجوز مصرف و تزریق را در ایران اخذ نموده است. در ماه های اخیر توصیه سازمان دنیای بهداشت این است که کشورها و سازندگان واکسن به سمت فراوری و تزریق واکسن های تازه از جمله امیکرون و واکسن های ترکیبی حرکت نمایند.

دنیاپور اظهار کرد: حدود سه میلیون دز واکسن برکت پلاس تحویل وزارت بهداشت شده اند و در بعضی از مراکز نیز مستقیما تزریق این واکسن به افراد متقاضی انجام می گردد. واکسن برکت پلاس نیز مانند واکسن برکت با فناوری ویروس غیر فعال شده فراوری شده است.

وی اضافه کرد: واکسن برکت پلاس برای دز سوم یا چهارم به عنوان دز یادآور قابلیت استفاده دارد و افرادی که واکسینه نشده اند نیز می توانند از دو دز این واکسن با فاصله یک ماه استفاده نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2196

به "این واکسن ایرانی جزء سه واکسن جهان بر پایه امیکرون ، توصیه سازمان جهانی بهداشت به استفاده از واکسن های ترکیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این واکسن ایرانی جزء سه واکسن جهان بر پایه امیکرون ، توصیه سازمان جهانی بهداشت به استفاده از واکسن های ترکیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید