بایدن نخستین تحریم ها علیه کره شمالی را اعمال کرد

به گزارش مجله کالارنا، دولت بایدن روز چهارشنبه نخستین تحریم ها علیه برنامه های تسلیحاتی کره شمالی را اعمال نموده است.

بایدن نخستین تحریم ها علیه کره شمالی را اعمال کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی، دولت بایدن تصمیم گرفت تا نخستین تحریم های علیه برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ را اعمال کند.

تحریم های دولت بایدن 6 تبعه کره شمالی، یک روسی و یک شرکت روسی را هدف قرار داده است. واشنگتن این افراد و شرکت روسی را مسئول تامین قطعات لازم برای برنامه های تسلیحاتی کره شمالی توصیف نموده و گفته است که این قطعات از چین و روسیه تامین شده است.

خزانه داری آمریکا اعلام نموده است که این تحریم ها با هدف جلوگیری از پیشرفت برنامه های تسلیحاتی کره شمالی و بی اثر کردن کوشش های این کشور برای توسعه فناوری های اشاعه تسلیحات اعمال و اجرا شده است.

ایالات متحده بعلاوه پیشنهاد داده است که آن 5 نفر در لیست سیاه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل گنجانده شوند.

کوشش های دولت بایدن برای متقاعد کردن کره شمالی با هدف بازگشت به میز مذاکره و دست کشیدن از برنامه های موشکی و هسته ای تا به امروز راه به جایی نبرده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: ایالات متحده همچنان متعهد در پی کردن راستا دیپلماسی در قبال کره شمالی است.

وزارت خزانه داری آمریکا اضافه نمود: این تحریم ها پس از 6 آزمایش موشک بالستیک به وسیله کره شمالی اعمال شده است که همه این آزمایش ها مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2032

به "بایدن نخستین تحریم ها علیه کره شمالی را اعمال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن نخستین تحریم ها علیه کره شمالی را اعمال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید