بحران مهاجرین بلاروس، به بزرگترین چالش لیتوانی تبدیل شده است

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیدپرس، در پی تعمیق تنش های سیاسی میان بلاروس و اتحادیه اروپا، مقامات کشور لیتوانی از سرازیر شدن تعداد قابل توجهی از مهاجرین بلاروسی و غیربلاروسی به سمت مرزهای این کشور طی روزهای گذشته خبر داده و از آن به نام بحران مهاجران یاد کرده اند.

بحران مهاجرین بلاروس، به بزرگترین چالش لیتوانی تبدیل شده است

بر اساس این گزارش، اَگل بلوتیت وزیر کشور لیتوانی طی سخنانی از سرازیر شدن سیل بزرگی از مهاجرین بلاروسی به سمت مرزهای این کشور ابراز نگرانی کرد و نقش گارد مرزی را در این میان بسیار مهم خواند.

وی گفت: داشتن یک سیستم قانونی و ابزارهای لازم بسیار مهم است… تا بتوانیم از این طریق، تصمیمات لازم برای پاسخ دادن به چالش های پیش رو (در خصوص مساله مهاجرین) را اتخاذ کنیم.

لازم به ذکر است دولت لیتوانی روز جمعه در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر عبور دستکم 150 پناهجوی غیرقانونی بلاروسی از مرز و ورود به خاک لیتوانی، ابراز نگرانی کرد.

به گفته مقامات لیتوانی، تعداد مهاجرین قانونی و غیرقانونی بلاروسی و غیربلاروسی روانه شده به سمت مرزهای این کشور، به نسبت گذشته افزایشی سه برابری داشته و با توجه به مرز 679 کیلومتری میان دو کشور، موضوع پناهجویان بلاروس می تواند به یکی از چالش های بزرگ پیش روی بلاروس تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1789

به "بحران مهاجرین بلاروس، به بزرگترین چالش لیتوانی تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران مهاجرین بلاروس، به بزرگترین چالش لیتوانی تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید