برج فناوری هرمز امروز، 11 آبان ماه افتتاح می گردد

به گزارش مجله کالارنا، برج فناوری هرمز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و استاندار هرمزگان، با هدف توسعه کسب وکار های فناور و استارتاپ های بومی استان، امروز، 11 آبان ماه افتتاح می گردد.

برج فناوری هرمز امروز، 11 آبان ماه افتتاح می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز، 11 آبان ماه با هدف افتتاح برج فناوری هرمز و بازدید از شرکت های دانش بنیان و شرکت در نشست رونق فراوری و اقتصاد دانش بنیان استان هرمزگان وارد این استان شد و مورد استقبال استاندار و مقامات عالی استان نهاده شد.

کار پروژه برج فناوری هرمز از سال 96 با هدف ایجاد فضای فیزیکی استقرار فناوران، نوآوران و شرکت های دانش بنیان استان و ایجاد زیست بوم نوآوری و کارآفرینی در استان با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شروع شد.

این برج دارای 9 طبقه شامل یک طبقه فضای کارگاهی و آزمایشگاهی، یک فضای اشتراکی متعلق به استارتاپ ها و دیگر طبقه ها متعلق به شرکت های مرکز رشد، رشد یافته و دفاتر تحقیق و توسعه صنایع فعال در استان هرمزگان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این سفر از 9 شرکت دانش بنیان هرمزگانی بازدید خواهد نمود. ستاری ضمن رونمایی از محصولات دانش بنیان شرکت های مستقر در دانشگاه هرمزگان، به محل کارگاه های این شرکت ها می رود و در فضایی صمیمی با فعالان فناور مستقر به مصاحبه می نشیند. این شرکت ها در حوزه های مختلفی همچون حوزه سلامت پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و بیوتکنولوژی فعالیت می نمایند.

در حال حاضر تعداد 52 شرکت در پارک علم و فناوری هرمزگان مستقر هستند. از این تعداد 20 شرکت رشد یافته و از آمادگی ورود به بازار تجاری برخوردارند. این شرکت ها تا سرانجام سال 97 درآمدی بالغ بر 16 میلیارد تومان داشتند و 6500 دلار سهم صادرات این کسب وکار ها بوده است.

ستاری و همراهان وی در ادامه این سفر استانی یک روزه، به ساختمان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان خواهند رفت و از دستاورد های فناورانه مستقر در مرکز رشد این دانشگاه بازدید می نمایند. فعالان فناور شرکت دانش بنیان زایش سبز طبیعت نیز آخرین دستاورد های خود را به معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری معرفی می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 597

به "برج فناوری هرمز امروز، 11 آبان ماه افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج فناوری هرمز امروز، 11 آبان ماه افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید