بزرگ ترین معامله تاریخ در صنعت بازی های کامپیوتری: مایکروسافت شرکت سازنده کال آو دیوتی را می خرد

به گزارش مجله کالارنا، مایکروسافت میخواهد در معامله ای به ارزش 68 میلیارد و 700 میلیون دلار، با خریدن اکتیویژن بلیزارد، شرکت سازنده بازی کال آو دیوتی بزرگ ترین معامله تاریخ در صنعت بازی های کامپیوتری را رقم بزند.

بزرگ ترین معامله تاریخ در صنعت بازی های کامپیوتری: مایکروسافت شرکت سازنده کال آو دیوتی را می خرد

این اقدام مایکروسافت بازتاب تمایل این شرکت آمریکایی چندملیتی به دنیا های مجازی متاورس است که در آن افراد با هم کار، بازی، و معاشرت می نمایند؛ اقدامی که رقبای بزرگ مایکروسافت هم اینک در حال اجرا آن هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، با اعلام این خبر در روز سه شنبه 28 دی ماه گفت بازی های کامپیوتری پویاترین و مهیج ترین مقوله در تمام پلاتفورم های امروزی است و نقشی کلیدی در توسعه پلاتفورم های متاورس ایفا خواهد نمود.

پیشنهاد مایکروسافت مبنی بر 95 دلار به ازای هر سهم در واقع 45 درصد بیش از ارزش اسمی سهام اکتیویژن در انتها معاملات روز آدینه است. سهام اکتیویژن آخرین بار با 27 درصد افزایش به بیش از 83 دلار رسید. این رقم، که بسیار کمتر از قیمت پیشنهادی است، حاکی از نگرانی ها از بابت به نتیجه نرسیدن این معامله و گرفتار شدن آن در قید و بند مقررات تجاری است.

مایکروسافت تا به امروز از نوع نظارت های اعمال شده بر فیسبوک و گوگل در امان مانده است، اما معامله مذکور با تبدیل کردن این شرکت به سومین شرکت بزرگ صنعت بازی های کامپیوتری در دنیا، آن را در رادار قانون گذاران آمریکایی قرار می دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2243

به "بزرگ ترین معامله تاریخ در صنعت بازی های کامپیوتری: مایکروسافت شرکت سازنده کال آو دیوتی را می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین معامله تاریخ در صنعت بازی های کامپیوتری: مایکروسافت شرکت سازنده کال آو دیوتی را می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید