بلاتکلیفی دانشجویان دستیاری پزشکی ادامه دارد ، چرا وزارت بهداشت زمان برگزاری آزمون دستیاری را اعلام نمی کند؟

به گزارش مجله کالارنا، طبق رای دیوان عدالت اداری عملیات اجرایی برگزاری چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی متوقف و وزارت بهداشت موظف شد تا زمان برگزاری این آزمون را اعلام کند؛ اما ...

بلاتکلیفی دانشجویان دستیاری پزشکی ادامه دارد ، چرا وزارت بهداشت زمان برگزاری آزمون دستیاری را اعلام نمی کند؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، آزمون دستیاری تخصصی پزشکی یکی از پرچالش ترین آزمون های سال 99 محسوب می شود؛ چرا که در ابتدای امر قرار بود این آزمون در هفتم اسفند ماه 99 برگزار شود؛ اما با اعتراض داوطلبان به عدم رعایت فاصله قانونی 9 ماه میان اعلام منابع این آزمون در 31 شهریور ماه و برگزاری آن در اسفند ماه 99 روبه رو شد.

بیشتر بخوانید

تصمیمات وزارت بهداشت برای داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی دردسر ساز شد / از اعتراض دانشجویان تا زیر بار نرفتن مسئولان!

هشتگ پزشکان- منتظر- عدالت- رئیسی ترند شد / تعویق آزمون دستیاری؛ خواسته داوطلبان

وزارت بهداشت که به هیچ عنوان قصد زیر بار رفتن بر قانونی که خود نوشته بود را نداشت، نهایتا با گسترش اعتراضات دانشجویان و مطرح شدن موضوع اعتراض از طریق نامه نگاری دانشجویان در قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری تصمیم گرفت تا زمان برگزاری این آزمون را نه به دلیل رعایت فاصله قانونی بلکه شرایط ویژه کرونا از 7 اسفند ماه 99 به 20 فروردین ماه 1400 موکول کند. به طوری که در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع داوطلبان گرامی شرکت کننده در چهل وهشتمین آزمون پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی می رساند نظر به تقاضای مکرر داوطلبان عزیز و دستور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بررسی ابعاد و جوانب موضوع و لحاظ شرایط بحران همه گیری بیماری کووید-19 و با توجه به تقویم آزمون های جامع پزشکی سال آینده، در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان و انتخابات ریاست جمهوری، چهل وهشتمین آزمون پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی از هفتم اسفند ماه 1399 به تاریخ جمعه 20 فروردین ماه سال 1400 موکول خواهد شد.

با وجود تعویق یک ماه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی از سوی وزارت بهداشت داوطلبان دست از اعتراض بر نداشتند و خواستار رعایت قانون و رسیدگی به تخلفات وزارت بهداشت شدند؛ به طوری که شکایت خود را به دیوان عدالت اداری بردند. این نهاد نظارتی نیز پس از بررسی های انجام شده پایان در 24 اسفند ماه 99 طی دادنامه ای دستور توقف عملیات اجرایی برگزاری آزمون دستیاری تخصصی دوره چهل و هشتم را تا مشخص و تکلیف نهایی صادر کرد.

با صدور این دادنامه و ابلاغ آن به وزارت بهداشت مبنی بر این که طرف شکایت یعنی وزارت بهداشت، سازمان سنجش و آموزش پزشکی و دبیر شورای آموزش پزشکی اگر به اجرای دقیق این دستور موقت نپردازند، به مجازات انفصال از خدمت دولتی به مدت 6 ماه محکوم می شوند، مکلف به اجرای این دستور شد.

بر این اساس علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در یک پیام صوتی خطاب به داوطلبان چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی گفت که تکلیف برگزاری آزمون دستیاری 27 و 28 اسفند ماه 99 مشخص می شود. اکنون با عبور از تعطیلات نوروز و گذشت نیمی از فروردین ماه نیز هنوز وزارت بهداشت هیچ اطلاعیه ای مبنی بر تعویق و یا برگزاری آزمون نداده است و داوطلبان در بلاتکلیفی به سر می برند.

بهتر است وزارت بهداشت با در نظر دریافت شرایط داوطلبان از جمله دانشجویان استریت و سربازان وظیفه که زمان اعزام آن ها در اردیبهشت ماه است و باید برای شرکت در آزمون اقدام رسمی در تعویق اعزام داشته باشند که با مشخص نبودن زمان برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی بلاتکلیف مانده اند و همچنین سایر داوطلبان که همواره در استرس قرار دارند؛ به حدس های برخی داوطلبان مبنی بر تلاش وزارت بهداشت برای تغییر رای دیوان عدالت اداری پایان دهند و زمان مشخص این آزمون را اعلام کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1685

به "بلاتکلیفی دانشجویان دستیاری پزشکی ادامه دارد ، چرا وزارت بهداشت زمان برگزاری آزمون دستیاری را اعلام نمی کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاتکلیفی دانشجویان دستیاری پزشکی ادامه دارد ، چرا وزارت بهداشت زمان برگزاری آزمون دستیاری را اعلام نمی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید