تور مالزی: برترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل

به گزارش مجله کالارنا، دانشگاه های مالزی

خیلی ها دوست دارند که در دانشگاه های معتبر خارج از کشور تحصیل نمایند و دنبال این هستند تا در خصوص برترین دانشگاه های جهان تحقیق نمایند تا دانشگاه باب میل خودشان را پیدا نمایند. مالزی از آن کشورهایی است که می توانید برای تحصیل روی آن حساب کنید. با گشت و گذار در جنوب دریای چین فرهنگ ها و جغرافی های متنوع ای می بینید که در میان آن ها مالزی هم از لحاظ چشم اندازها و هم از نظر مردمانش یک کشور خاص و منحصربفرد است. با انتخاب مالزی برای تحصیل زیبایی های طبیعی این کشور را در جنگل های بارانی باستانی، پارک های ملی و سواحل باشکوه کشف می کنید. این زیبایی ها در محیط های شهری هم پیدا می شوند؛ بازارها و مساجد رنگارنگ، مکان های مقدس و فستیوال های شادی که به صورت سنتی و مدرن در فرهنگ مالزی جشن گرفته می گردد. مالزی که از نظر سیاسی ثبات زیادی دارد دانشگاه هایی با رنکیگ بالای زیادی را در خود جای داده است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از برترین دانشگاه های مالزی را به شما معرفی کنید.

تور مالزی: برترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

دانشگاه مالایا (Universiti Malaya)

اگر فقط برترین دانشگاه هر کشور راضی تان می نماید یک راست به کووالالامپور بروید و در دانشگاه مالایا ثبت نام کنید. این دانشگاه در عین حال که برترین دانشگاه مالزی است قدیمی ترین دانشگاه این کشور هم هست. در رتبه بندی QS سال 2018 با 19 رتبه پیشرفت پیروز شد رتبه 114 را بیاورد. حدود 17 هزار نفر در این دانشگاه تحصیل می نمایند که 3700 نفر از آن ها از کشورهای دیگر به اینجا آمده اند تا در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نمایند. اگر دلتان می خواهد در رشته های مهندسی تحصیل کنید می توانید روی این دانشگاه حساب کنید چون رتبه مهندسی آن 83 است.

دانشگاه پوترا مالایا (Universiti Putra Malaysia)

این دانشگاه سال جاری هم به پیشرفتش ادامه داد و با حدود 40 رتبه پیشرفت به جایگاه 229 ام جهان رسید، البته همچنان هم دومین دانشگاه برتر مالزی است. این دانشگاه که در شهر سردانگ مالزی واقع شده است از دانشگاه های تحقیقاتی است و در سال 1931 به عنوان یک مدرسه کشاورزی تاسیس شده است. این دانشگاه در 19 رشته مختلف رتبه جهانی دارد اما در رشته کشاورزی و جنگلداری در فهرست 100 دانشگاه برتر جهانست.

دانشگاه ملی مالزی (Universiti Kebangsaan Malaysia)

اگر خیال دارید این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کند باید به 35 کیلومتری جنوب کوالالامپور و شهر زیبا و سرسبز بنگی بزنید. این شهر آنقدر زیباست که در آن هم تحصیل می کنید و هم طبیعت گردی! این دانشگاه رتبه 230 جهانی و حدود 27 هزار دانشجو دارد که بیشتر آن ها در رشته های سیاسی، مهندسی، حقوق و سیاسی تحصیل می نمایند. دانشکده پزشکی آن در حومه منطقه چراس واقع شده است و حتی در خود کوالالامپور هم شعبه ای از این دانشگاه هست.

دانشگاه تکنولوژی مالزی (Universiti Teknologi Malaysia)

این دانشگاه که در شهر جوهور بهرو واقع شده است با رتبه 253 از برترین دانشگاه های جهانست. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه فنی مهندسی دولتی کشور است، امکانات و اساتید خوبی در رشته های فنی دارد و هر رشته فنی ای که فکرش را می کنید در آن آموزش داده می گردد. البته اگر می خواهید در رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی تحصیل کنید که چه بهتر! چون این دانشگاه در این رشته ها جزء 100 دانشگاه برتر جهانست.

دانشگاه علوم مالزی (Universiti Sains Malaysia)

دانشگاه علوم مالزی در حال حاضر رتبه 264 جهان را دارد و در رشته های مهندس معدن و مهندسی شیمی در فهرست 50 دانشگاه برتر جهانست. این دانشگاه سه پردیس مختلف دارد که پردیس اصلی آن در شهر پنانگ، پردیس سلامت آن در استان کلانتان و پردیس مهندسی آن در شهر Nibong Tibal واقع شده است. البته خبر خوبی هم برایتان داریم و آن اینکه قرار است به زودی پردیس جهانی آن در کوالالامپور باز گردد.

دانشگاه تکنولوژی پتروناس (Universiti Teknologi Petronas)

زمان زیادی از تاسیس این دانشگاه نمی گذرد و در سال 1997 تاسیس شده است. این دانشگاه که اسمش در ابتدا موسسه تکنولوژی پتروناس و یکی از شعبه های فرعی شرکت پتروناس بوده در زمینه های مهندسی، علوم و تکنولوژی تدریس می نماید. در اینجا می توانید در 5 رشته مهندسی و 3 رشته کارشناسی ارشد تحصیل کنید.

دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی (International Islamic University Malaysia)

اولین بار نخست وزیر مالزی در سال 1982 تصمیم به ساخت این دانشگاه گرفت و یک سال بعد آن را تاسیس کرد. در این دانشگاه مسئله ای از بابت زبان ندارید چون اگر زبان انگلیسی بلد باشید به راحتی می توانید تحصیل در آن را آغاز کنید.از آنجایی که این دانشگاه اسلامی است خانوم ها باید در آن پوشش اسلامی داشته باشند. این دانشگاه دو پردیس مختلف دارد و پردیس اصلی آن در شمال کوالالامپور است. در این دانشگاه هم می توانید در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید. اگر دلتان می خواهد در اینجا ادامه تحصیل بدهید باید در آزمون تافل رتبه 550 بیاورید.

دانشگاه صنعتی مارا (Universiti Teknologi MARA)

این دانشگاه زمینه های تحصیل در رشته کارشناسی ارشد را در سال 1999 فراهم کرد و از آن موقع تعداد رشته های آن در این مقطع روز به روز زیاد شد تا اینکه امروز 60 رشته ارشد در علوم و تکنولوژی، تجارت و مدیریت، و علوم اجتماعی و انسانی تدریس می گردد. در 5 سال گذشته هر سال 1000 نفر به تعداد دانشجوهای این دانشگاه اضافه می گردد و این به خوبی نشان می دهد که این دانشگاه چقدر محبوب است.

دانشگاه مالتی مدیا (Multimedia University)

دوست دارید در زمینه های علوم چند رسانه ای و مدیریت متخصص و حرفه ای شوید؟ به دانشگاه مالتی مدیا در کوالامپور بروید. این دانشگاه در سال 1996 تاسیس شده و اولین دانشگاه خصوصی و در عین حال بین المللی مالزی بوده است. این دانشگاه دو پردیس مختلف در ملاکا و سایبر جایا دارد و اگر در این شهرها باشید هم می توانید تحصیل در این دانشگاه را تجربه کنید.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2024

به "تور مالزی: برترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: برترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید