برترین راه برای حفظ شادابی و انرژی البته بدون کافئین!

به گزارش مجله کالارنا، چگونه از کسالت های روزانه فرار کنیم؟

احتمالا برای بسیاری از شما هم پیش آمده است که به علت امتحان، پروژه یا بیماری نتوانید برخی از شب ها خوب بخوابید. در این مواقع به علت بالا بودن میزان هیجان، میزان آدرنالین بدن افزایش پیدا می نماید و درنتیجه انسان احساس خستگی نخواهد نمود. اما زمانی که روز بعد شروع گردد و میزان این هورمون کاهش پیدا کند، بدن به شدت احساس خستگی خواهد نمود. فرد ممکن است علاوه بر احساس رخوت و خواب آلودگی احساس گرسنگی یا حتی سرگیجه بکند. اما همواره امکان استراحت کردن وجود ندارد و ما مجبور هستیم که با انرژی به فعالیت های خودمان ادامه دهیم.

برترین راه برای حفظ شادابی و انرژی البته بدون کافئین!

نداشتن خواب کافی همه چیز از جمله تمرکز، حافظه و واکنش ها را تحت تأثیر قرار می دهد. به همین علت بهتر است تصمیمات مهم در چنین زمان هایی گرفته نشوند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

1- رانندگی نکنید

اگر می توانید، برای رفتن به محل کار از آژانس، تاکسی و اتوبوس بهره ببرید. حتی اگر در طول روز انرژی کافی برای رانندگی کردن داشته باشید، آخر وقت و هنگام برگشتن به منزل دچار مشکل خواهید شد.

2- کمی چرت بزنید

اگر زمان کافی برای یک خواب کامل ندارید، سعی کنید حداقل 15 دقیقه چرت بزنید. به یاد داشته باشید که چرت طولانی تأثیر بدتری روی شرایط شما خواهد گذاشت. زیرا بیدار شدن از خواب عمیق شما را کسل می نماید. بنابراین ساعت خود را تنظیم کنید و بیشتر از 30 دقیقه نخوابید. این کار کمی شما را سر حال می آورد.

3- تا می توانید آب بنوشید

شاید اولین راهی که برای برطرف خستگی به ذهنتان برسد، خوردن قهوه باشد؛ اما برخلاف باور عمومی این روش چندان مناسب نیست. نوشیدن قهوه حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشید تا روی بدن اثر بگذارد و تأثیر آن بین 3 تا 4 ساعت روی بدن باقی می ماند و بعد از گذشت این مدت بدن دوباره احساس خستگی خواهد نمود. اما نوشیدن آب و مرطوب نگه داشتن بدن یاری می نماید تا در طول روز همه چیز به آرامی پیش برود.

4- چند وعده غذای سبک بخورید

زمانی که خسته هستید ممکن است فراموش کنید غذا بخورید؛ اما به یاد داشته باشید که خوردن چند وعده غذای سبک، انرژی ما را برای طول روز فراهم می نماید. غذاهای سالم مانند میوه، سبزی و کربوهیدرات مانند شیرینی و نان تست بخورید. از خوردن غذاهای سنگین اجتناب کنید؛ زیرا شما را خواب آلود می نمایند.

5- ورزش کنید

شاید فکر کنید زمانی که خسته هستید باید تحرک کمتری داشته باشید تا انرژی کمتری مصرف کنید؛ اما این طرز تفکر صحیح نیست. شما باید در طول روز و در زمان بیکاری کمی پیاده روی کنید تا به مغز و شش هایتان اکسیژن برسانید. هوای تازه انرژی مغز شما را تأمین تأثیر و درنتیجه کمتر احساس خستگی خواهید کرد. حتی بعضی معتقدند که تمرینات سخت ورزشی در اواسط روز باعث تأمین انرژی برای ادامه فعالیت در طول روز خواهد شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2060

به "برترین راه برای حفظ شادابی و انرژی البته بدون کافئین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین راه برای حفظ شادابی و انرژی البته بدون کافئین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید