توانبخشی بعد از سکته مغزی با دستگاه رباتیک خانگی امکانپذیر شد

به گزارش مجله کالارنا، محققان سنگاپوری پیروز به ساخت دستگاه رباتیک خانگی توانبخشی برای استفاده افراد بعد از سکته مغزی شدند.

توانبخشی بعد از سکته مغزی با دستگاه رباتیک خانگی امکانپذیر شد

گروه دانش و فناوری خبرنگاران، بعد از وقوع سکته مغزی، افراد احتیاج به توانبخشی اعضای بدن در بیمارستان با دستگاه های گران قیمت دارند؛ اما یک دستگاه رباتیک خانگی می تواند جایگزین این روش گردد.

این دستگاه توانبخشی خانگی فشرده، قابل حمل و نسبتاً ارزان قیمت است و بیماران می تواند شخصاً در منازل از آن استفاده نمایند.

این ابزار رباتیک اچ من نام دارد و توسط محققان سنگاپوری ساخته شده است. وزن کل این دستگاه 14 کیلوگرم است و آن را می توان بر روی یک میز عادی در منزل قرار داد.

بیماران احتیاجمند به توانبخشی دسته جوی استیک این دستگاه را با دستی که بازویش احتیاج به توان بخشی دارد می گیرند و سپس آن را در جهت هایی که توسط نمایشگر دستگاه ترسیم می گردد، حرکت می دهند.

حسگر این جوی استیک میزان قوت و توان دست را در زمان حرکت دادن می سنجد و بر همین اساس دشواری وظایف محوله را افزایش داده یا کاهش می دهد. با تداوم این تمرین ها بیماران می توانند بازوی خود را با دقت و توان بیشتری کنترل نمایند.

سیستم یادشده به وسیله اتصال به اینترنت میزان پیشرفت بیمار را به پزشک فیزیوتراپیست اطلاع می دهد تا وی نیز در صورت احتیاج تغییراتی را در تمرین ها ایجاد کند. استفاده آزمایشی از این ابزار خانگی به مدت شش هفته نتایج خوبی را به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1351

به "توانبخشی بعد از سکته مغزی با دستگاه رباتیک خانگی امکانپذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانبخشی بعد از سکته مغزی با دستگاه رباتیک خانگی امکانپذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید