جایزه آمریکایی ها به ایرانی ها تعلق گرفت

به گزارش مجله کالارنا، تهران (پانا) - در تازه ترین حضور آثار ایرانی در جشنواره های خارجی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره ریدینگ و جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره یوتای آمریکا به آثار ایرانی رسید.

جایزه آمریکایی ها به ایرانی ها تعلق گرفت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش ایرنا، با انتها یافتن جشنواره ریدینگ آمریکا اسامی برندگان این دوره از جشنواره اعلام شد که در این میان جایزه بهترین بازیگر فیلم های کوتاه به علی پویا قاسمی برای بازی در فیلم کوتاه 113 به کارگردانی ندا آصف رسید.

جشنواره ریدینگ که با هدف پرداختن به نابرابری های اجتماعی به وسیله قدرت رسانه فیلم برگزار می گردد، امسال تمرکز خود را بر آثار فیلمسازان زن و فیلمسازان اقلیت گذاشته بود. این جشنواره از تاریخ 8 الی 11 اکتبر 2020 برابر با 17 تا 20 مهرماه به صورت مجازی و حضوری برگزار گردید.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی پروژه های سینمایی، این جشنواره در بین صد جشنواره رجحان جای دارد که در پایگاه فیلم فری وی مورد بازبینی قرار گرفته اند که در این دوره از برگزاری، بخشی را هم به فیلم های ایرانی اختصاص داده بود که پنج فیلم کوتاه ایرانی در آن به نمایش درآمد.

آمریکایی ها به ملکوت جایزه دادند

فیلم انیمیشن ملکوت به کارگردانی فرنوش عابدی که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است، پیروز به دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن هجدهمین دوره جشنواره HORROR FEST یوتای آمریکا شد.

پیش تر اعلام شده بود که انیمیشن ملکوت پیروز ترین فیلم سینمای ایران در عرصه جشنواره های بین المللی در امسال بوده که ضمن حضور در 121 جشنواره بین المللی، پیروز به دریافت 27 جایزه جهانی شده است.

ملکوت درباره یک نوازنده پیانو است که پس از حادثه ای دستش را از دست می دهد و دیگر قادر به ساز زدن نیست. سپس دست های او پیوند زده می گردد، اما این دست ها به سمت شرارت و پلیدی پیش می فرایند ...

جنایت بی دقت به ژاپن می رود

فیلم سینمایی جنایت بی دقت به کارگردانی شهرام مکری در جشنواره توکیو فیلمکس نمایش داده می گردد.

توکیوفیلمکس امسال دوازده فیلم را در بخش مسابقه رسمی خود انتخاب کرد که جنایت بی دقت به کارگردانی شهرام مکری یکی از این آثار است. این فیلم یکشنبه 11 آبان ماه در این جشنواره به اکران در می آید و پس از نمایش، جلسه پرسش و پاسخ به صورت مجازی با کارگردان و تماشاگران حاضر در سالن برگزار می گردد.

جشنواره توکیوفیلمکس از سوم تا یازدهم آبان ماه و در شهر توکیوی ژاپن برگزار می گردد. کن توشی ماندا کارگردان قدیمی سینمای ژاپن ریاست هیأت داوران این جشنواره را برعهده دارد و این فستیوال با نمایش آخرین فیلم او یعنی مونینگ دوست داشتنی افتتاح می گردد. فیلم اختتامیه جشنواره نیز باید بهشت باشد آخرین ساخته ایلیا سلیمان است.

همچنین در برنامه امسال توکیوفیلمکس نمایش برخی از آثار مهمترین کارگردانان سینمای آسیا همچون تسای مینگ لیانگ، جیا ژانگ که، هونگ سان سو و … به چشم می خورد.

جنایت بی دقت به تهیه کنندگی نگار اسکندرفر محصول مؤسسه فرهنگی هنری کارنامه است و پخش بین المللی آن را کمپانی دریم لب به مدیریت نسرین میرشب برعهده دارد.

این فیلم پیش از این در بخش رقابتی جشنواره هایی نظیر ونیز، شیکاگو و ویناله به نمایش گذاشته شده و جایزه هوگوی نقره ای شیکاگو را به دست آورده است. و حضور در توکیوفیلمکس اولین نمایش آن در آسیا خواهد بود

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1340

به "جایزه آمریکایی ها به ایرانی ها تعلق گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه آمریکایی ها به ایرانی ها تعلق گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید