جدیدترین گایدلاین درمانی تعویض مفصل در کشور تصویب می گردد، پیش بینی انجام 100000 تعویض مفصل تا سال های آینده

به گزارش مجله کالارنا، دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه میانگین سنی جمعیت ایران رو به سالمندی است، گفت: با توجه به این مشکل احتمالا در سال های آینده سالانه بیش از 100 هزار مورد تعویض مفصل زانو در کشور انجام می گیرد که استفاده از راهنما های بالینی در ارائه خدمات بهتر و پیروز تر در بیماران بسیار حائز اهمیت است.

جدیدترین گایدلاین درمانی تعویض مفصل در کشور تصویب می گردد، پیش بینی انجام 100000 تعویض مفصل تا سال های آینده

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دبیرخانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران محمد جواد مرتضوی، دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین کنگره بین المللی ارتوپدی ایران گفت: در این کنگره طی پنج شنبه هفته جاری همزمان با گردهمایی بزرگ ارتوپیست های کشور قسمت دوم هدایت بالینی تعویض مفصل به تصویب می رسد و این مسئله سبب خواهد شد که همه پزشکان ارتوپد با استفاده از این گایدلاین بتوانند به روزترین خدمات را ارائه داده و صرفه جویی مالی نیز انجام گیرد.

وی بیان داشت: سالانه حدود 50 هزار مورد تعویض مفصل در کشور انجام می گیرد و با توجه به اینکه جمعیت ایران رو به سالمندی است پیش بینی می گردد این رقم به سالانه 100 هزار مورد هم برسد و در کشور آلمان که جمعیت مشابهی ایران دارد آمار تعویض مفصل زانو به حدود 100 هزار مورد رسیده است.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران تاکید نمود: در صورتی که عمل نخست تعویض مفصل به نحو احسن و به خوبی انجام گیرد در 90 درصد افراد عمر پروتز و کیفیت آن 10 تا 20 سال خواهد بود.

مرتضوی گفت: در صورتی که جراحی نخست به درستی انجام نگیرد این مسئله می تواند عوارض جبران ناپذیر برای بیمار و افزایش بار مالی را در این حوزه به همراه داشته باشد.

وی اضافه نمود: در صورتی که عمل نخست تعویض مفصل به خوبی انجام نگیرد هزینه عمل جراحی مجدد 4 برابر هزینه عمل نخست بوده و در صورتی که مفصل مصنوعی نیز دچار عفونت گردد جراحی مجدد هزینه ای حدود 10 تا 15 برابر بار نخست می گردد بنابراین استفاده از راهنمای بالینی در یاری به پزشکان جهت انجام بهتر این عمل جراحی بسیار حائز اهمیت است.

لازم به ذکر است؛ بیست و هفتمین کنگره بین المللی ارتوپدی ایران از امروز شروع شده و تا 17 آبان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته به صورت بین المللی در هتل المپیک تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 603

به "جدیدترین گایدلاین درمانی تعویض مفصل در کشور تصویب می گردد، پیش بینی انجام 100000 تعویض مفصل تا سال های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین گایدلاین درمانی تعویض مفصل در کشور تصویب می گردد، پیش بینی انجام 100000 تعویض مفصل تا سال های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید