حضور هند به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب منتفی شد

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: قائم مقام بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران از حذف میهمان ویژه این دوره نمایشگاه به دلیل انتخاب دیرهنگام و آماده نبودن هند برای حضور تحت این عنوان اطلاع داد.

حضور هند به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب منتفی شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

محمد عظیمی قائم مقام بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران ، از حذف میهمان ویژه در این دوره نمایشگاه اطلاع داد و گفت: در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران، هند به عنوان میهمان ویژه انتخاب شد و پس از آن مذاکرات و مکاتباتی با این کشور انجام شد، اما با توجه به اینکه معمولا میهمان ویژه نمایشگاه های کتاب از یک یا دو سال پیش باید معین باشد تا کشور میهمان برنامه های فرهنگی متنوعی را تدارک ببیند؛ حضور هند در این دوره میسر نشده است.

وی اضافه کرد: حضور یک کشور به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تنها به معنای شرکت در این نمایشگاه نیست، بلکه نیازمند اقدامات و زیرساخت های لازم فرهنگی است که در هر دو کشور باید پدید بیاید، از این نظر به دلیل انتخاب دیرهنگام، هند آمادگی حضور در ایران را به عنوان میهمان ویژه نداشت.

عظیمی از حضور هند در نمایشگاه کتاب تهران در کنار سایر کشورها اطلاع داد و گفت: البته تسهیلاتی را برای این کشور فراهم خواهیم کرد، اما دیگر به عنوان میهمان ویژه در نظر نخواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد، از این دوره نمایشگاه کتاب تهران در اندیشه معین میهمانان ویژه سال های آینده باشیم تا بتوان با برنامه ریزی بلند مدت به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

رئیس موسسه نمایشگاه های فرهنگی با انتقاد از نبود سیستم دائمی برای برنامه ریزی های نمایشگاه کتاب تهران و فعالیت مستمر دبیرخانه در طول سال گفت: پروژه عظیمی مانند نمایشگاه کتاب تهران نیازمند برنامه ریزی بلند مدت در طول سال و فعالیت دبیرخانه دائمی است، اعتبار بودجه و محل برگزاری نمایشگاه باید در طول سال معین باشد تا بتوان اقدامات لازم و برنامه ریزی های درستی را انجام داد. در غیر این صورت کارها به تأخیر خواهد افتد و با بی برنامگی روبرو می شویم. در دقیقه 90 هیچ کاری خوب در نمی آید.

سیاست های اجرایی پایدار نیست

عظیمی به نمایشگاه کتاب بولونیا اشاره نمود و گفت: نمایشگاه کتاب بولونیا تنها با 3 نیروی خانم اداره می گردد، چرا که سازوکارها از پیش آماده است و تنها باید فعالیت ها را هماهنگ کرد. اما در مقابل در ایران با وجود اینکه سال گذشته دبیرخانه دائمی نمایشگاه راه اندازی شده است، به دلیل پایدار نبودن سیاست ها نمی توان در طول سال برنامه ها را پیگیر بود.

تخفیف 70 درصدی برای حمل هوایی محموله های کتاب ناشران بین الملل

وی در اشاره به دیگر برنامه های نمایشگاه کتاب تهران از تخفیف 70 درصدی شرکت های هواپیمایی برای حمل کتاب های ناشران بین الملل اطلاع داد و گفت: تسهیلاتی را فراهم نموده ایم که با معین ضوابطی خاص زمینه حضور ناشران بین الملل بیشتر فراهم گردد.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در اشاره به این نکته که سال جاری برای ورود آثار بعضی ناشران که به وسیله لبنان و سوریه وارد می شدند، پاره ای مشکل وجود داشت ، گفت: این آثار به وسیله کشتی رانی و بنادر به کشور منتقل می شد که با این تخفیف همه عناوین به وسیله هواپیمایی وارد کشور می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 630

به "حضور هند به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب منتفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور هند به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب منتفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید