خبرنگاران سخنگوی ستاد کرونا اصفهان: برخورد با متخلفان در روزهای 12 و 13 فروردین جدی است

به گزارش مجله کالارنا، اصفهان- خبرنگاران- سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اصفهان تاکید نمود: همانطوری که تا به امروز با افراد متخلف در روزهای گذشته با قاطعیت برخورد شد و این راهبرد در روزهای 12 و 13 فروردین با هدف مقابله کرونا با شدت بیشتری در استان اعمال خواهد شد.

خبرنگاران سخنگوی ستاد کرونا اصفهان: برخورد با متخلفان در روزهای 12 و 13 فروردین جدی است

حجت اله غلامی روز دوشنبه در حاشیه بیستمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در نشست رسانه ای که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، اضافه نمود: از ابتدای طرح تا کنون 205 ایستگاه کنترلی در شهرها و شهرستان های استان با حضور سه هزار و 100 نفر از بخش های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، مراکز بهداشت و درمان، شهرداری ها و فرمانداری ها در قالب سه نوبت کنترل و غربالگری مسافران را به عهده دارند.

وی ادامه داد: بیش از 6 هزار خودرو از استان های تهران، قم، فارس و چهار محال و بختیاری در روزهای گذشته برگشت داده شدند و همچنین از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی 436 خودرو جریمه پنج میلیون ریالی دریافت و 13 خودرو متوقف و به توفقگاه منتقل شد.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ادامه داد: از اجرای طرح زوج و فرد از 28 اسفند تا کنون 75 هزار خودرو اعمال قانون شده است.

به گفته وی ایستگاه کنترلی در 200 نقطه شهرهای فردا و پس فردا مستقر و با متخلفان قاطعانه برخورد خواهند کرد.

غلامی تاکید نمود: با توجه به اینکه همه پارک ها توسط 108 شهرداری بسته شد و هیچگونه امکانی برای استفاده از مجموعه های تفریحی نیست، اطلاع رسانی ویژه ای در این خصوص اجرا شده و ممنوعیت تردد برای خودروها اعمال می گردد.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه همکاری مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خوب بوده است، اضافه نمود: طبق نظرسنجی های اجرا شده 75 درصد مردم شعار درخانه ماندن را محقق کردند و انتظار دارند با متخلفان نیز برخورد مناسب صورت گیرد.

وی توضیح داد: تمهیداتی برای عبور و مرور افراد دارای مشاغل اضطراری اجرا شده و کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی، نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی با کارت شناسایی، همچنین کارکنان شرکت های آب و برق، خدمات صنایع ملی، خبرنگاران و کارکنان خبرگزاری ها و شهرداری ها با دریافت مجوز از فرمانداری ها می توانند تردد داشته باشند.

غلامی ادامه داد: اصنافی که مسوول توزیع و عرضه مایحتاج هستند، تاکسی ها و خودروهای اینترنتی و کلیه کسانی که خدمات اینترنتی ارائه می نمایند با دریافت نامه و همچنین موارد خاص مثل فوتی ها و بیماران با تشخیص پلیس می توانند عبور و مرور داشته باشند.

وی اضافه نمود: همچنین جریمه های افرادی که طی روزهای گذشته در سطح شهر حضور داشتند و جریمه شده اند با تایید علوم پزشکی و استانداری از سیستم سامانه حذف خواهند کرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه یازدهم فروردین سال جاری گفت: تا به امروز 41 هزار و 495 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، 2 هزار و 757 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 13 هزار و 911 نفر نیز بهبود یافته اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر دست کم 900 بیمار در بیمارستان های مرجع مقابله با کرونا و بخش های کرونای سایر بیمارستان های استان (به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند، اظهارداشت: 176 تَن از این بیماران در شرایط سخت بسر می برند و در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

آرش نجیمی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 149 بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری و 115 تَن ترخیص شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 988

به "خبرنگاران سخنگوی ستاد کرونا اصفهان: برخورد با متخلفان در روزهای 12 و 13 فروردین جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سخنگوی ستاد کرونا اصفهان: برخورد با متخلفان در روزهای 12 و 13 فروردین جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید