خبرنگاران فرماندار به نانوایی های نوشهر برای دریافت کارت سلامت 2 هفته فرصت داد

به گزارش مجله کالارنا، نوشهر - خبرنگاران - فرماندار نوشهر از فعالیت جمعی از کارگران فاقد کارت سلامت در نانوایی های این شهرستان انتقاد کرد و به متصدیان این مجموعه ها 2 هفته فرصت داد تا نسبت به دریافت کارت سلامت از شبکه بهداشت اقدام نمایند.

خبرنگاران فرماندار به نانوایی های نوشهر برای دریافت کارت سلامت 2 هفته فرصت داد

سعید یزدانی روز چهارشنبه در کارگروه آرد و نان شهرستان گفت : فعالیت این افراد به دلیل نداشتن کارت سلامت خلاف قانون است و در صورت داشتن بیماری های مختلف از جمله ویروسی، سلامت مردم شهرستان را با خطر روبرو می نماید.

وی اضافه کرد : نانوایی ها محل تجمع شمار زیادی از مردم است و این که 20 درصد کارگران شاغل در این مجموعه ها کارت سلامت نداشته باشند ، قابل قبول نیست .

نوشهر 180 واحد خبازی فعالیت دارد که در هر یک از آنها یک تا سه نفر فعالیت دارند.

فرماندار نوشهر همچنین واحدهای خبازی را بر اساس ارزیابی ستاد ملی کرونا متهم ردیف اول گسترش ویروس کرونا معرفی کرد و گفت: نداشتن کارت سلامت از یک طرف و عدم رعایت شیوه های نامه های بهداشی از طرف دیگر باعث گسترش شیوع کرونا در جامعه می گردد.

وی اضافه کرد: صاحبان واحدهای خبازی باید طوری برنامه ریزی نمایند تا این مکان ها به محل شیوع کرونا تبدیل نگردد.

یزدانی دریافت پول نقد ، ارائه خدمات به مشتریان بدون ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی در صف را از جمله تخلفات واحدهای خبازی برشمرد که سبب شیوع کرونا می گردد.

وی از بازرسان مرکز بهداشت و اداره صنعت ، معدن و تجارت خواست برای کنترل واحدهای خبازی حساسیت بیشتری داشته باشد.

طبق گزارش های رسمی طی یک ماه گذشته 19 واحد نانوایی در نوشهر به خاطر رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا به تعزیرات معرفی شدند.

فرماندار نوشهر همچنین با اشاره حمایت دولت در پرداخت تسهیلات بهسازی به واحدهای خبازی ، گفت : دولت برای بهسازی هر یک از واحدهای خبازی مبلغ 400 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می نماید .

وی اضافه کرد که تا به امروز از مجموع 87 واحد خبازی معرفی شده به بانک عامل ، چهار واحد پیروز به دریافت تسهیلات شدند و بقیه هنوز تسهیلاتی دریافت نکرده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1524

به "خبرنگاران فرماندار به نانوایی های نوشهر برای دریافت کارت سلامت 2 هفته فرصت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار به نانوایی های نوشهر برای دریافت کارت سلامت 2 هفته فرصت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید