سفر به بهترین رستوران های شهر کبک

به گزارش مجله کالارنا، کوله پشتی‌تان را ببندید و حس چشایی‌تان را آماده کنید، چون داریم عازم سفری خوشمزه به شهر کبک کانادا می‌شویم! جایی که عطر غذاهای فرانسوی-کانادایی توی کوچه‌هاش می‌پیچه و هر لقمه‌ای، طعم تاریخ و اصالت رو به زبونتون می‌چشونه. از پوتین‌های داغ و مملو از پنیر گرفته تا غذاهای دریایی تازه و استیک‌های آبدار، کبک یه جور بهشت شکموهاست.

اما توی این دریای خوشمزه، کدوم رستوران‌ها لنگر بندازیم و شکم‌مون رو به امان کدوم سرآشپزها بسپاریم؟ نگران نباشید، تو این راهنما با 10 تا از بهترین رستوران‌های کبک آشنا می‌شیم که هر کدومشون یه جور تجربه‌ی بی‌نظیر براتون رقم می‌زنن.

سفر به بهترین رستوران های شهر کبک

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

این شهر تاریخی با خیابان‌های سنگفرش‌شده، ساختمان‌های رنگارنگ و قلعه باشکوهش، فقط به خاطر زیبایی‌هایش مشهور نیست. کبک، بهشت عاشقان غذا هم هست. از غذاهای سنتی فرانسوی-کانادایی مثل پوتین‌های معرکه و تورتیِر خوشمزه گرفته، تا خلاقیت‌های مدرن سرآشپزهای بااستعداد، در هر گوشه این شهر، تجربه‌ای به یادماندنی برای ذائقه‌تان رقم می‌خورد.

1. لو پاتریارش (Le Patriarche): طعم تاریخ روی بشقاب

اولین ایستگاه‌مون، "لو پاتریارش" توی قلب کبک قدیمه. یه عمارت سنگی و تاریخی که از سال 1827 چشم‌نازک کرده و داستان‌های زیادی رو توی دیوارهاش نگه داشته. توی این رستوران، سرآشپز استفان روث با مواد اولیه‌ی محلی و تازه، جادو می‌کنه و غذاهای فرانسوی رو با خلاقیت‌های مدرن پیوند می‌زنه. یه سه گانه‌ی محلی (Trio Local) سفارش بدین و خودتون رو برای یه سفر چشایی بی‌نظیر آماده کنین. از فوآگر و استیک گوزن تا دسرهای فرانسوی، لو پاتریارش، تاریخ و طعم رو روی یه بشقاب بهتون تحویل می‌ده.

2. لو سنت آمور (Le Saint-Amour): قصری از طعم و خلاقیت

از یه قلعه‌ی تاریخی می‌ریم به یه قصر آشپزی! "لو سنت آمور" یه رستوران مجلل و پرطرفداره که توی قلب منطقه‌ی تاریخی کبک واقع شده. اینجا سنت و خلاقیت دست به دست هم می‌دن تا یه تجربه‌ی غذایی بی‌نظیر با مواد اولیه‌ی سالم و تازه از تولیدکنندگان محلی براتون رقم بزنن. سرآشپز ژان لوک بولای (Jean-Luc Boulay) یه هنرمنده که هر بشقابش رو به یه اثر هنری خوشمزه تبدیل می‌کنه. حتما باغچه‌ی داخلی با سقف شیشه‌ای رو تجربه کنین و خودتون رو به دست طعم‌های فرانسوی اصیل بسپارین.

3. لا تانیه (La Tanière): مدرن و اصیل توی یه لانه دنج

"لا تانیه" مثل یه لانه‌ی دنج و صمیمی توی خیابان‌های کبکه. از 1977 داره کارش رو به بهترین شکل ممکن انجام می‌ده و توی لیست بهترین رستوران‌های شهر جا خوش کرده. این رستوران، مواد اولیه‌ی محلی رو توی قلب غذاهاش می‌ذاره و یه منوی پرطرفدار با 10، 15 و 20 غذای اصلی داره. گوشت گوزن همیشه تو منوشون هست، ولی هر بار با تکنیک‌های مدرن جدیدی اون رو می‌پزن و سورپرایزتون می‌کنن.

4. لِجِند (Légende): قصه‌های خوشمزه روی میز

"لِجِند" یه رستوران خاصه که داستان‌های تاریخی و آشپزی رو روی میزتون می‌آره. اینجا توی محیطی صمیمی، دور میزهای قدیمی جمع می‌شین و از غذاهای الهام گرفته شده از نیاکان کبکی لذت می‌برین. سرآشپزها با قوه‌ی تخیلشون، طعم‌های تاریخی رو زنده می‌کنن و هر لقمه، قصه‌ای از گذشته رو براتون تعریف می‌کنه. اگه دنبال یه تجربه‌ی متفاوت و اصیلین، لِجِند حتما توی لیستتون قرار بگیره.

لو پارِی-برِس (Le Paris-Brest): طعم فرانسه در قلب کانادا

دلتان برای یک تجربه اصیل فرانسوی تنگ شده است؟ لو پارِی-برِس، همان جایی است که باید بروید. این رستوران دنج و دوست‌داشتنی، فضایی صمیمی و گرم دارد و غذاهای کلاسیک فرانسوی را با مهارت و ظرافت تمام، سرو می‌کند. از سوپ پیاز فرانسوی و راگوی دلچسب، تا دسرهای خوشمزه مثل تارت تاتن و کرپ، در لو پارِی-برِس، طعم‌های واقعی فرانسه را تجربه می‌کنید.

طعم‌گردی بین‌المللی در 10 Bset: این رستوران با فضایی دلنشین، غذاهای فرانسوی-کانادایی رو با الهام از طعم‌های بین‌المللی ارائه می‌ده. سوپ‌های خوشمزه، سس‌های لذیذ و دسرهای حیرت‌انگیز، انتظاراتتون رو از یه رستوران معمولی بالا می‌برن.

پوتین‌گردی در گریسونز (Grissons): خب، حرف از کبک شد و نگفتن از پوتین که نمی‌شه! گریسونز، یه پوتین‌فروشی دوست‌داشتنیه که با انواع مختلف پوتین، از کلاسیک تا خلاقانه، کامتون رو به آسمون می‌فرسته. طعم‌های مختلف سس، پنیر و تاپینگ‌ها رو امتحان کنین و خودتون رو به یه سفر خوشمزه دعوت کنین.

غذای دریایی تازه در لا مورس (La Morue): دوستای عاشق غذاهای دریایی، جمع شین! لا مورس، متخصص غذاهای دریایی با طعم‌های اصیل و تازه است. از لابسترهای آب‌پز گرفته تا صدف‌های خوشمزه و ماهی‌های تازه‌ی روز، تو این رستوران، طعم دریا رو زیر زبانتون حس می‌کنین.

استیک‌خوری در شاربن بار اند گریل (Charbon Bar & Grill): هوس یه استیک آبدار و لذیذ کردین؟ شاربن بار اند گریل، با گوشت‌های درجه‌یک و پخت حرفه‌ای، آرزویتون رو برآورده می‌کنه. از استیک ریبای گرفته تا فیله‌ی مینیون، تو این رستوران، یه جشن واقعی واسه گوشت‌خورا برگزار می‌شه.

لو گراند کافه (Le Grand Café): شکوه و ابهت در کنار طعم‌های لذیذ

اگر می‌خواهید یک شب را در فضایی مجلل و باشکوه بگذرانید، لو گراند کافه انتخاب ایده‌آلی است. این رستوران با طراحی داخلی خیره‌کننده و چشم‌انداز بی‌نظیر به رودخانه سنت‌لوران، تجربه‌ای لوکس و به یادماندنی برایتان رقم می‌زند. منوی لو گراند کافه، ترکیبی از غذاهای فرانسوی و کانادایی با تمرکز بر مواد اولیه فصلی است. خرچنگ، لابستر و استیک‌های خوشمزه، از پیشنهادهای وسوسه‌برانگیز این رستوران هستند.

اُکِت لو کامتو (Au Pied du Cochon): پوتین‌هایی که حرف اول را می‌زنند

هیچ سفری به کبک بدون امتحان کردن پوتین، غذای ملی کانادا، کامل نمی‌شود. اُکِت لو کامتو، یکی از بهترین رستوران‌های کبک برای تجربه این غذای لذیذ است. انواع مختلف پوتین با سس‌های متنوع و مواداولیه درجه یک، در کنار فضایی صمیمی و پرانرژی، اُکِت لو کامتو را به مکان محبوب گردشگران و اهالی کبک تبدیل کرده است.

لو جاردان دِ لِل (Le Jardin de Lil): طعم‌های بین‌المللی با چاشنی کبکی

اگر اهل امتحان کردن طعم‌های جدید هستید، لو جاردان دِ لِل را از دست ندهید. این رستوران غذاهای بین‌المللی را با الهام از تکنیک‌های فرانسوی-کانادایی و استفاده از مواد اولیه محلی تازه، آماده می‌کند. از غذاهای هندی و تایلندی گرفته تا خوراکی‌های مدیترانه‌ای، در لو جاردان دِ لِل، سفری به دور دنیا را پشت سر خواهید گذاشت.

لا کوکوت فِمی (La Cocotte Fumée): باربیکیوی دودی که هوش از سرتان می‌پراند

اگر عاشق گوشت هستید، لا کوکوت فِمی، بهشت شماست. این رستوران، با استفاده از تکنیک‌های دودی کردن سنتی، طعم‌های بی‌نظیری به انواع گوشت‌ و غذاهای دریایی می‌دهد. دنده‌های دودی، بریسکِت ترد و انواع سوسیس‌های خانگی، فقط بخشی از منوی وسوسه‌برانگیز لا کوکوت فِمی هستند.

لا شاپِلو (La Chapelle): دسرهای رویایی برای پایانی شیرین

بعد از یک وعده غذای دلچسب، چه چیزی از دسری خوشمزه و هنرمندانه بهتر است؟ لا شاپِلو، با دسرهای خلاقانه و خوشمزه‌اش، کام شما را حسابی شیرین خواهد کرد. موس شکلات با طعم فندق، تارت میوه‌های فصل و انواع کیک‌های خانگی، در این رستوران با ظرافت و زیبایی هرچه تمام‌تر سرو می‌شوند.

خب، حالا که با ده تا از بهترین رستوران‌های کبک آشنا شدید، وقت آن است که چمدان‌هایتان را باز کنید و خودتان را برای یک سفر خوشمزه آماده کنید. فراموش نکنید که در کنار این رستوران‌های معروف، کوچه‌های سنگفرش‌شده و کافه‌های دنج کبک هم پر از طعم‌های محلی و تجربه‌های جدید هستند. پس با شکم باز و قلبی گشاده، خودتان را در آغوش شهر جادویی کبک رها کنید و از ضیافتی به یادماندنی برای چشمان و شکمتان لذت ببرید.

انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 330

به "سفر به بهترین رستوران های شهر کبک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به بهترین رستوران های شهر کبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید