رضا صائمی: اصغر فرهادی جزو فیلمسازان مولف صاحب سبک است

به گزارش مجله کالارنا، تهران (پانا) - رضا صائمی منتقد سینما می گوید بوطیقای گسست نوشته مازیار اسلامی جزو کتاب هایی است که با رویکرد فسلفی به نقد و آنالیز فیلم های اصغر فرهادی پرداخته است.

رضا صائمی: اصغر فرهادی جزو فیلمسازان مولف صاحب سبک است

به گزارش شبکه رادیویی ایران، رضا صائمی منتقد سینما در برنامه حوض نقره رادیو ایران به این بهانه به سینمای اصغر فرهادی پرداخته و در پاسخ به این پرسش که آیا سینمای اصغر فرهادی شبیه به یک مکتب شده است یاخیر؟ گفت: اصغر فرهادی همچون دیگر فیلمسازان موج نو سینمای ایران جزو فیلمسازان مولف و صاحب سبک محسوب می گردد و کارگردانی است که نگارش فیلملنامه هایش را خود برعهده دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه اصغر فرهادی ویژگی های یک مولف را داراست، گفت: فیلم های اصغر فرهادی هم مخاطب عام دارد و هم مخاطب خاص و سوژه های مورد استفاده آنها نیزاغلب اجتماعی هستند، این مسئله موجب شده علاوه بر کارشناسان و صاحبنظران سینما، روانشناسان و کارشناسان علوم اجتماعی نیز وارد کار شوند وبه تحلیل فیلم های او بپردازند.

این منتقد سینما بخش دیگر صحبت هایش را به کتاب های منتشر شده در حوزه سینمای اصغر فرهادی اختصاص داد و گفت: بوطیقای گسست نوشته مازیار اسلامی جزو کتاب هایی است که با رویکرد فسلفی به نقد و آنالیز فیلم های اصغر فرهادی پرداخته است.

وی در بخش دیگر صحبت هایش خاطر نشان کرد: دکتر اسدالله غلامعلی یکی دیگر از نویسندگان در کتابی با عنوان فرهادی و سینمای پرسش، محور فیلم های اصغر فرهادی را پرسش، مطرح می نماید.

برنامه حوض نقره آدینه هر هفته ساعت 18:00 از رادیو ایران پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1969

به "رضا صائمی: اصغر فرهادی جزو فیلمسازان مولف صاحب سبک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضا صائمی: اصغر فرهادی جزو فیلمسازان مولف صاحب سبک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید