زاخارووا ترزا می را به گمراه سازی در پرونده سکریپال متهم کرد

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز آدینه اتهامات ترزا مِی نخست وزیر انگلیس نسبت به مسکو را گمراه سازی آشکار توصیف نموده است.

زاخارووا ترزا می را به گمراه سازی در پرونده سکریپال متهم کرد

زاخارووا در نشستی خبری تأکید نموده است که روسیه پاسخی رسمی برای درخواست های خود در مورد پرونده سکریپال دریافت ننموده است. وی اضافه کرد: نخست وزیر بریتانیا می گوید که به روسیه پیشنهاد شده تا پاسخ بعضی ابهامات را بدهد یا گزارشی ارائه کند و در مقابل روسیه به صورت غیر سازنده ای برخورد نموده است، این نه تنها صحیح نیست بلکه گمراه سازی آشکار است.

زاخارووا تأکید کرد که بریتانیا و آمریکا بیشترین بهره را از ماجرای مسمومیت برده اند و اظهارات اخیر نخست وزیر بریتانیا در مجلس این کشور در طی دو روز گذشته غیر قابل قبول بوده است.

پیشتر فرانسه، آلمان، کانادا و آمریکا به همراه بریتانیا متعهد شدند که در راستای متوقف ساختن فعالیتهای مخرب شبکه های جاسوسی خارجی فعالیت نمایند و از روسیه نیز خواستند تا برنامه عامل (گاز) اعصاب را فاش کند.

چهار کشور (فرانسه، آلمان، آمریکا و کانادا) با صدور یک بیانیه مشترک اعلام کردند که از نتیجه تحقیقات بریتانیا مبنی بر اینکه افسران روس در حمله ماه مارس به جاسوس سابق روس تبار و دخترش- سرگئی و یولیا سکریپال- در شهر سالزبری انگلیس با استفاده از گاز اعصاب نوویچوک دست داشته اند، حمایت می نمایند.

از سوی دیگر زاخارووا در بخش دیگری از این نشست خبری به پرونده ادلب پرداخت و تأکید کرد که تروریست ها مانع خروج غیرنظامیان سوری از منطقه کاهش تنش در ادلب شده و اجازه نمی دهند که شهروندان سوری از گذرگاه های انسانی که برای خروج آنها تهیه شده استفاده نمایند بلکه کوشش می نمایند از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده نمایند.

او در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که اکثر مناطق کاهش تنش در ادلب تحت سیطره گروهک های تروریستی از جمله جبهه النصره است. به گفته وی، استفاده از عبارت حمله دولت سوریه به ادلب صحیح نیست زیرا سخن درباره اراضی سوریه است و در واقع دولت سوریه به دنبال اجرای یک عملیات ضد تروریستی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو دلایل کافی دارد که نشان می دهد تروریست ها در حال برنامه ریزی برای انجام عملیاتی تروریستی هستند و ما تنها در مورد این مسأله صحبت ننموده ایم بلکه دلایلی هم ارائه داده ایم و اگر طرف آمریکایی دلایلی برای نگرانی دارد باید به وسیله کانال های دوگانه موجود این دلایل را برای ما هم ارسال کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 578

به "زاخارووا ترزا می را به گمراه سازی در پرونده سکریپال متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا ترزا می را به گمراه سازی در پرونده سکریپال متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید