سامسونگ رکورد سرعت دانلود 5G از فاصله 10 کیلومتری را شکست

به گزارش مجله کالارنا، سامسونگ الکترونیکس بیان کرد پیروز شده با استفاده از تجهیزات شبکه ساخت خودش و روی بستر به سرعت دانلود 1.75 گیگابیت بر ثانیه از فاصله 10 کیلومتری دست پیدا کند.

سامسونگ رکورد سرعت دانلود 5G از فاصله 10 کیلومتری را شکست

این یک رکورد تازه برای سرعت اینترنت 5G محسوب می گردد که اکنون به نام سامسونگ ثبت گشت. علت اهمیت این رکورد، کوتاه بودن برد شبکه های 5G مبتنی بر امواج میلی متری است که عموما برای محیط های پرتراکم و محدود مانند استادیوم ها یا فرودگاه ها استفاده می شوند.

سامسونگ با همکاری شرکت استرالیایی NBN و استفاده از دستگاه های مودم فایوجی 28 گیگاهرتز Compact Macro پیروز شده در یک آزمایش محیطی، به این رکورد سرعت دانلود دست پیدا کند.

سامسونگ در این آزمایش، از دستگاه های شخص ثالث CPE برای دسترسی به اینترنت خانگی بی سیم ثابت (FWA) نیز استفاده نموده است.

در این تست، حداکثر سرعت دانلود به 2.75 گیگابیت بر ثانیه نیز رسیده ولی میانگین سرعت آپلود فقط 61.5 مگابیت بر ثانیه است. یک دستگاه 5G ترکیبی از آنتن ها، فرکانس های رادیویی و ایستگاه های BTS است و در شبکه اپراتورهای ژاپنی، امریکایی و کره جنوبی نیز استفاده می گردد. سامسونگ می گوید این دستگاه در این منطقه ها به خوبی کار خواهد نمود.

کوشش سامسونگ برای یاری به اپراتورها در تجمیع فرکانس های 5G میلی متری

فناوری beamforming سامسونگ به اپراتورهای مختلف، اجازه می دهد باندهای رادیویی 5G میلی متری را با هم تجمیع نمایند. نتیجه این کار، افزایش 50 درصدی پوشش شبکه FWA برای اپراتورها است.

بیشتر بخوانید:

به عنوان مثال، این فناوری می تواند شبکه mmWave 5G استرالیا را بهبود ببخشد. در واقع، سامسونگ در پی اثبات این ادعا است که شبکه های 5G مبتنی بر امواج میلی متری، همان میزان که برای محیط های کوچک و محصور شده پر چمعیت مناسب هستند؛ برای منطقه ها شهری و روستایی با وسعت زیاد نیز کاربردی بوده و فاصله سرعت اینترنت بین مراکز شهرها و روستاها یا حاشیه شهرها را کاهش می دهد.

سامسونگ در رویداد Samsung Foundry Forum 2022 از نقشه راه خود برای 5G رونمایی کرد و گفت در سال 2023 به 1 میلیارد پردازش می رسد و تراشه های حافظه با ظرفیت 24 گیگابیت (3 گیگابایت) و 32 گیگابیت (4 گیگابایت) می سازد.

در شبکه های فایوجی کنونی جهان که تجاری شده و مشتری دارند؛ سرعت دانلود روی 5G با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز حداکثر چند صد مگابیت است و سرعت های چند گیگابیتی که تبلیغ می گردد؛ صرفا برای شبکه های 5G میلی متری است که بسیار کم در دسترس بوده و فقط در مراکز پر جمعیت توسعه پیدا کردند.

در مقاله می توانید مشاهده کنید که سرعت واقعی 5G بسیار کمتر از آن چیزی است که اپراتورها تبلیغ می نمایند.

حتی در ایران هم اپراتوری مانند خود مانور می دهد ولی در عمل، روی چندین سایت 5G که به طور عمومی در دسترس هستند؛ سرعت دانلود بسیار کمتر و در حد چند صد مگابیت است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2226

به "سامسونگ رکورد سرعت دانلود 5G از فاصله 10 کیلومتری را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ رکورد سرعت دانلود 5G از فاصله 10 کیلومتری را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید