کانادا، سرزمین شفق های قطبی و دریاچه های فیروزه ای: به کدام گوشه اش سفر کنیم؟

به گزارش مجله کالارنا، کانادا، کشوری پهناور در آغوش قاره آمریکای شمالی، سرزمینی است که با طبیعت بکر، شهرهای مدرن، فرهنگ های متنوع و مردمانی خونگرم، هر سلیقه ای را به وجد می آورد. از تماشای نهنگ های غول پیکر در سواحل اقیانوس آرام تا اسکی روی قله های پوشیده از برف راکی، کانادا تجربیاتی ناب و فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. اما با وسعتی به اندازه 9.98 میلیون کیلومتر مربع، انتخاب مقصد سفر در این کشور پهناور می تواند کمی گیج کننده باشد. نگران نباشید، قرار است با هم سفری کوتاه به چند شهر کانادایی داشته باشیم و از جاذبه های هر کدام سرکی بکشیم تا انتخاب برایتان آسان تر شود.

کانادا، سرزمین شفق های قطبی و دریاچه های فیروزه ای: به کدام گوشه اش سفر کنیم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ونکوور، نگین درخشان ساحل غربی

ونکوور، بزرگ ترین شهر استان بریتیش کلمبیا، با طبیعت سرسبز، سواحل خیره کننده و کوهستان های سر به فلک کشیده، شهری رویایی برای عاشقان طبیعت است. گشتی در پارک استنلی با جنگل های انبوه و باغ های گل رز، تماشای نهنگ های بازیگوش در خلیج انگلیسی، یا پیاده روی در امتداد پل Capilano Suspension Bridge که 70 متر بالاتر از جنگل های سرسبز قرار گرفته، تنها بخشی از تفریحاتی است که ونکوور به شما هدیه می دهد. برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر، ونکوور موزه های تماشایی مانند موزه مردم شناسی ونکوور و گالری هنری ونکوور را در آغوش دارد. شب های ونکوور هم با رستوران های بین المللی متنوع و کافه های دنج، رنگ و بوی دیگری به خود می گیرند.

تورنتو، شهری که هرگز نمی خوابد

تورنتو، مرکز استان انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کانادا، شهری پر جنب و جوش است که هرگز آرام نمی گیرد. برج نمادین CN Tower، بلندترین سازه کانادا، از فراز شهر چشم اندازی تماشایی را به نمایش می گذارد. علاقه مندان به تاریخ و هنر، می توانند در موزه Royal Ontario Museum گشتی در اعماق تاریخ بزنند یا از تماشای آثار هنری در گالری هنر انتاریو لذت ببرند. تورنتو همچنین بهشتی برای عاشقان غذاست. از رستوران های لوکس ایتالیایی تا کافه های دنج با منوی متنوعی از قهوه و شیرینی، هر ذائقه ای در این شهر راضی می شود. شب های تورنتو با تئاترهای برادوی، کلوپ های شبانه پرشور و کنسرت های موسیقی زنده، تا سحر بیدار است.

کِبِک، شهری که فرانسوی حرف می زند

کِبِک، پایتخت استان کِبِک، با خیابان های سنگفرش و ساختمان های رنگارنگ،まるで از دل قصه های اروپایی بیرون آمده است. گشتی در محله تاریخی Vieux-Québec با کلیساهای باشکوه و کافه های فرانسوی، گویی سفر به قرون وسطی است. تماشای آبشار مونتمرنسی که ارتفاعی بلندتر از آبشار نیاگارا دارد، یا قایق سواری در امتداد رودخانه سنت لوران، تجربیات فراموش نشدنی ای هستند که کِبِک به شما هدیه می دهد. جشنواره زمستانی کِبِک، با مجسمه های یخی خیره کننده و کارناوال پرشور، فرصتی استثنایی برای تجربه فرهنگ منحصر به فرد این شهر است.

هالیفاکس، دروازه اقیانوس اطلس

هالیفاکس، پایتخت استان نوا اسکوشیا، شهری بندری است که با تاریخ دریایی غنی و طبیعت سرسبز، هر سلیقه ای را به خود جلب می کند. قدم زدن در اسکله تاریخی هالیفاکس با فانوس دریایی قرمز رنگ، گشتی در موزه دریایی هالیفاکس و تماشای کشتی های قدیمی، شما را به سفری در زمان می برد. علاقه مندان به طبیعت، می توانند در پارک ملی Kejimkujik National Park از تماشای حیات وحش و پیاده روی در جنگل های سرسبز لذت ببرند. هالیفاکس همچنین شهری زنده و پررونق است با رستوران های دریایی درجه یک، کافه های پرنشاط و موسیقی محلی که تا پاسی از شب در دسترس هستند.

بنف و دریاچه لوئیز، جواهری در قلب راکی

بنف، شهری کوهستانی در استان آلبرتا، دروازه ای به پارک ملی بنف، یکی از زیباترین پارک های ملی جهان، است. دریاچه لوئیز، با آب های فیروزه ای رنگ و قله های پوشیده از برف راکی در پس زمینه، تصویری کارت پستالی را به نمایش می گذارد. پیاده روی در مسیرهای کوهستانی، قایقرانی در دریاچه های یخی، و تماشای حیات وحش از خرس گریزلی تا عقاب سر سفید، تجربیاتی ناب و فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهند زد. در زمستان، بنف به بهشتی برای اسکی بازها و اسنوبوردسواران تبدیل می شود.

یلونایف، سرزمین شفق های قطبی

یلونایف، پایتخت قلمروهای شمال غرب، شهری کوچک اما با جاذبه های بزرگ است. تماشای شفق های قطبی که با رقص نورهای رنگارنگ آسمان شب را روشن می کنند، تجربه ای جادویی است که تنها در نقاطی مانند یلونایف امکان پذیر است. در طول روز، می توانید از تماشای حیات وحش منحصر به فرد قطب شمال مانند گوزن شمالی و خرس قطبی، پیاده روی در تندراهای وسیع و قایقرانی در رودخانه های یخی لذت ببرید. موزه شمالی YLONAIF شما را با تاریخ و فرهنگ بومیان منطقه آشنا می کند و تجربه سفرتان را کامل تر می کند.

ویکتوریا، شهری به سبک بریتانیایی

ویکتوریا، پایتخت استان بریتیش کلمبیا، شهری با حال و هوای اروپایی است که با باغ های گل رز انگلیسی، ساختمان های پارلمانی به سبک ویکتوریایی و خیابان های سنگفرش، شما را به یاد لندن می اندازد. گشتی در باغ های Butchart Gardens با هزاران گل رنگارنگ، تماشای نهنگ ها در سواحل اقیانوس آرام، و قایق سواری در بندر ویکتوریا، تنها بخشی از تفریحاتی است که این شهر زیبای کانادایی به شما هدیه می دهد. علاقه مندان به تاریخ، می توانند از موزه Royal BC Museum گشتی در تاریخ منطقه بزنند یا از تماشای قلعه Craigdarroch با معماری ویکتوریایی لذت ببرند.

ویستلر، بهشت اسکی بازان

ویستلر، روستایی کوهستانی در استان بریتیش کلمبیا، بهشتی برای عاشقان ورزش های زمستانی است. پیست های اسکی با درجات مختلف سختی، امکان اسکی روی برف های دست نخورده و تماشای مناظر کوهستانی چشم نواز، تنها بخشی از تفریحاتی است که ویستلر به شما هدیه می دهد. در تابستان، ویستلر به مقصدی برای کوهنوردی، دوچرخه سواری و کمپینگ در طبیعت بکر تبدیل می شود. دهکده ی زیبای ویستلر با فروشگاه های لوکس، رستوران های متنوع و کافه های دنج، فضایی صمیمی و دلنشین را برایتان رقم خواهد زد.

سنت جانز، شهری رنگارنگ در نیوفاندلند

سنت جانز، پایتخت جزیره نیوفاندلند، با خانه های رنگارنگ و خیابان های پر از موسیقی، شهری زنده و پرنشاط است. قدم زدن در Signal Hill National Historic Site با منظره ای بی نظیر از اقیانوس اطلس، تماشای پنگوئن های بامزه در جزیره Puffin، یا گشت و گذار در بازار تاریخی St. John's Farmers' Market، تنها بخشی از تفریحاتی است که این شهر کوچک به شما هدیه می دهد. سنت جانز همچنین شهری با تاریخ و فرهنگ غنی است. موزه The Rooms با مجموعه ای از آثار هنری و اشیای تاریخی، شما را به سفری در زمان می برد. شب های سنت جانز با موسیقی محلی پرشور و رستوران های دریایی درجه یک، خاطره ای به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. قدم زدن در محله Jellybean Row با خانه های رنگارنگ و تماشای خانه های سنتی نیوفوندلندی، حس صمیمیت و خوشمزگی را به شما القا می کند. تماشای نهنگ های غول پیکر در خلیج Signal Hill، گشت دریایی به جزیره Signal Hill با قلعه ی تاریخی اش، یا صرف غذاهای دریایی تازه در رستوران های بندری، از جمله تفریحاتی است که سنت جانز به شما می دهد. جشنواره موسیقی Folklorica، با ریتم های شاد و لباس های رنگارنگ، فرصتی استثنایی برای تجربه فرهنگ اصیل نیوفوندلندی است. جشنواره زمستانی Gros Morne با مجسمه های یخی خیره کننده و اجراهای موسیقی زنده، فرصتی استثنایی برای تجربه فرهنگ منحصر به فرد این شهر است.

کلگری، شهری گاوچران و المپیک

کلگری، مرکز استان آلبرتا، شهری مدرن با روحیه ای گاوچرانی است. برج Calgary Tower، نمادین این شهر، چشم اندازی تماشایی را به منظره ی شهر و کوه های راکی در دوردست به شما هدیه می دهد. علاقه مندان به تاریخ و هنر، می توانند در موزه Glenbow با تاریخ منطقه آشنا شوند یا از تماشای آثار هنری در Art Gallery of Calgary لذت ببرند. کلگری شهری برای هر فصل است. در زمستان، اسکی روی تپه های Nose Hill Park یا تماشای مسابقات Calgary Stampede با سوارکاری های مهیج، تجربیاتی فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. در تابستان، گشت و گذار در باغ های گیاه شناسی یا قایق سواری در رودخانه Bow گزینه های دلنشینی هستند.

سخن آخر

کانادا کشوری پهناور و متنوع است و انتخاب تنها چند شهر از میان شهرهای دیدنی آن کار دشواری است. اما امیدواریم با این سفر کوتاه، تصویری کلی از جاذبه های مختلف این کشور به دست آورده باشید. حالا نوبت شماست که با توجه به علایق و سلیقه تان، مقصد ایده آل خود را در این سرزمین شگفت انگیز انتخاب کنید و سفری فراموش نشدنی را رقم بزنید. چه به دنبال تماشای شفق های قطبی در یلونایف باشید، چه عاشق صعود به قله های راکی در بنف، یا شیفته فرهنگ فرانسوی کِبِک، کانادا چیزی برای همه دارد. پس کوله بار سفر را ببندید و آماده باشید تا با شگفتی های این کشور پهناور آشنا شوید.

انتشار: 4 دی 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 805

به "کانادا، سرزمین شفق های قطبی و دریاچه های فیروزه ای: به کدام گوشه اش سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا، سرزمین شفق های قطبی و دریاچه های فیروزه ای: به کدام گوشه اش سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید