ماجراجویی در کوه های مشهور کانادا

به گزارش مجله کالارنا، کانادا سرزمینی پهناور با طبیعت بکر و زیباست. کوهستان های بلند و صخره های عظیم آن، مقصدی جذاب برای ماجراجویان و علاقه مندان به کوهنوردی است. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند کوه مشهور کانادا بپردازیم که برای ماجراجویی و کوهنوردی مناسب هستند.

ماجراجویی در کوه های مشهور کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

کوه لوگان در ایالت بریتیش کلمبیا

یکی از محبوب ترین مقاصد کوهنوردی در کانادا، کوه لوگان در ایالت بریتیش کلمبیاست. این کوه با ارتفاع بیش از 3000 متر یکی از بلندترین قله های سرزمین کانادا به شمار می آید. دامنه های پوشیده از برف و یخچال های طبیعی آن، منظره ای زیبا را به نمایش می گذارد.

صعود به قله کوه لوگان کار دشواری نیست، بنابراین حتی مبتدیان نیز می توانند از عهده آن برآیند. البته راه های سخت تری نیز برای کوهنوردان حرفه ای وجود دارد. در طول مسیر صعود، شما می توانید از طبیعت بکر کوهستان، جنگل های انبوه و دره های سرسبز لذت ببرید.

یکی از جاذبه های کوه لوگان، دریاچه Berg بسیار زیبا در ارتفاعات آن است که منظره بدیعی دارد. علاوه بر کوهنوردی، می توانید در کنار این دریاچه اتراق کنید یا شنا کنید.

کوه های راکی در آلبرتا

کوه های راکی یکی دیگر از مقاصد محبوب برای ماجراجویان و علاقمندان به طبیعت در کاناداست. این رشته کوه عظیم در ایالت آلبرتا قرار گرفته و دارای قله های مرتفع و یخچال های طبیعی فراوان است.

پارک ملی بانف در کوه های راکی، بزرگترین پارک ملی کانادا به شمار می آید که جاذبه های طبیعی بسیاری دارد. دریاچه لوئیز، دریاچه مورین و دره آیسفیلد از جمله مناطقی هستند که حتما باید در برنامه سفر خود بگنجانید.

فعالیت هایی مانند پیاده روی، کوهنوردی، اسکی، اسنوبرد و غارنوردی از جاذبه های این منطقه محسوب می شود. البته همیشه باید توجه داشت که کوه های راکی می تواند خطرناک باشد، بنابراین آمادگی کامل جسمی و تجهیزات لازم برای اکتشاف آن ضروری است.

کوه های تورنگی در یوکان

اگر دوست دارید تجربه ای منحصر به فرد در طبیعت بکر داشته باشید، کوه های تورنگی در ایالت یوکان انتخاب مناسبی است. این کوه ها در مرز آلاسکا و یوکان واقع شده اند و دارای قله های بلند متعددی هستند که بالاتر از 4000 متر ارتفاع دارند.

جنگل های کهن و بارانی این منطقه، زیستگاه گونه های نادر وحشی از جمله گوزن شمالی، خرس گریزلی و پلنگ برفی است. علاوه بر حیات وحش، می توانید از طبیعت بکر و دره های پر از یخچال طبیعی این کوهستان لذت ببرید.

فصل تابستان بهترین زمان برای صعود به کوه های تورنگی است. البته همیشه باید آمادگی لازم برای شرایط آب و هوایی سخت و دور از تمدن را داشته باشید. پس از سفری حماسی، قطعاً خاطراتی عالی از این کوهستان زیبا به همراه خواهید داشت.

کوه مت سیمور در بریتیش کلمبیا

کوه مت سیمور یکی دیگر از کوه های معروف کانادا در ایالت بریتیش کلمبیا است. این کوه با ارتفاع بیش از 3500 متر، منظره باشکوهی را به نمایش می گذارد. در فصل تابستان، یخچال ها و برف های دائمی آن زیبایی خیره کننده ای دارد.

مسیرهای مختلفی برای صعود به این کوه وجود دارد که هر کدام مناظر خاص خود را دارند. البته بهتر است قبل از شروع به صعود، نقشه و شرایط آب و هوایی را بررسی کنید.

دره کاتمدین در نزدیکی کوه مت سیمور نیز یکی دیگر از جاذبه های طبیعی زیبای این منطقه است که حتماً باید از آن دیدن کنید. در مجموع، سفر به کوه مت سیمور و اطراف آن می تواند تجربه ای فراموش نشدنی باشد.

پارک ملی جاسپر در آلبرتا

پارک ملی جاسپر در ایالت آلبرتا، بزرگترین پارک ملی کاناداست که دارای کوه های بلند، دره های عمیق، رودخانه ها و جنگل های وسیعی است. این پارک 11000 کیلومتر مربع وسعت دارد.

کوه آتاباسکا در پارک ملی جاسپر با ارتفاع 3747 متر بلندترین نقطه این پارک به شمار می آید. علاوه بر آن کوه های دیگری مانند ادیت کاول، موهن پیک و مت فایف نیز در اینجا قرار دارند که مقصدی محبوب برای کوهنوردان هستند.

دریاچه مارین، دریاچه پیرامید و دریاچه پاتریشا از دیدنی های طبیعی زیبای پارک ملی جاسپر محسوب می شوند. همچنین این پارک زیستگاه انواع حیات وحش از جمله خرس گریزلی، گراز و قوچ و میش است.

بنابراین اگر علاقه مند به طبیعت و ماجراجویی هستید، پارک ملی جاسپر انتخابی عالی برای سفر به کانادا خواهد بود.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، کانادا کوهستان ها و جاذبه های طبیعی فراوانی برای علاقمندان به ماجراجویی و کوهنوردی دارد. از کوه های راکی و پارک ملی بانف در آلبرتا گرفته تا کوه لوگان و مت سیمور در بریتیش کلمبیا، هرکدام می توانند تجربه ای بی نظیر را برای شما رقم بزنند.

البته همیشه باید توجه داشت که اکثر این مناطق کوهستانی، دور از تمدن و شرایط سخت آب و هوایی دارند. پس حتما قبل از سفر آمادگی لازم را کسب کنید و برنامه مناسبی تنظیم نمایید.

در مجموع، ماجراجویی در طبیعت کانادا می تواند تجربه ای خاطره انگیز و فراموش نشدنی باشد که شما را برای مدت ها شگفت زده خواهد کرد. پس در اولین فرصت، کوله پشتی خود را بردارید و این سفر را تجربه کنید!

انتشار: 6 دی 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 657

به "ماجراجویی در کوه های مشهور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی در کوه های مشهور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید