تور هند: سفر دو روزه وزیر خارجه هند به ارمنستان

به گزارش مجله کالارنا، در بحبوحه تنش ها در قفقاز جنوبی، دهلی نو از سفر دو روزه وزیر خارجه هند به ایروان برای رایزنی با مقامات ارمنستان درباره تحولات منطقه اطلاع داد.

تور هند: سفر دو روزه وزیر خارجه هند به ارمنستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق اعلام وزارت خارجه هند سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه این کشور روز سه شنبه به ایروان سفر می نماید.

طبق گزارش رسانه ها، اولین سفر وزیر خارجه هند به ارمنستان قرار است طی هفته جاری انجام گردد.

وبگاه پان آرمنیَن ارمنستان گزارش داد، سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند قرار است طی روزهای 12 و 13 اکتبر (20 و 21 مهر) یک سفر کاری به ایروان انجام دهد.

طبق اعلام وزارت خارجه هند، جایشانکار در ملاقات با مقام های ارشد ارمنستان درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای رایزنی خواهد نمود.

بنا بر اعلام دهلی نو، سوبرامانیام جایشانکار در این سفر با نیکول پاشینیان نخست وزیر، آرارات میرزویان وزیر خارجه و آلن سیمونیان رئیس مجلس ارمنستان ملاقاتهای جداگانه ترتیب می دهد.

سفر وزیر خارجه هند به ارمنستان در شرایطی انجام می گردد که به رغم آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ با میانجیگری روسیه، تنش ها در قفقاز جنوبی همچنان خبرساز است.

طبق توافق آتش بس ارمنستان و جمهوری آذربایجان، قرار شد ارمنستان اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کند و راستا زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان هم متعهد شد ضمن توقف عملیات های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. بنابر این توافق، روسیه نیروهای حافظ صلح خود را در منطقه ها همجوار قره باغ کوهستانی و منطقه ها مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر نموده است.

رسانه های ارمنستانی روز شنبه (دیروز) از مرگ یک شهروند 55 ساله این کشور در نتیجه تیراندازی نظامیان جمهوری آذربایجان خبر دادند.

یک مقام ارمنستانی گفت که هدف قرار دادن غیرنظامیان در منطقه مارتاکرت به وسیله ارتش جمهوری آذربایجان با فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

این مقام نظامی اضافه کرد: این قضیه با فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه به منظور انجام اقدامات امنیتی بیشتر در منطقه ها نزدیک خط تماس به منظور جلوگیری از موارد نقض آتش بس از سوی جمهوری آذربایجان به طور مفصل در حال آنالیز است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1889

به "تور هند: سفر دو روزه وزیر خارجه هند به ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: سفر دو روزه وزیر خارجه هند به ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید