سمند نو با نام خزر به معلولان جنگ قره باغ هدیه می گردد

به گزارش مجله کالارنا، در کشور جمهوری آذربایجان خودروی سمند نو به نام خزر و به اسم خودرو فراوری مشترک ایران و باکو به فروش می رسد. رئیس جمهور این کشور هم تعدادی از این خودروها را به معلولان جنگ قره باغ اهدا نموده است.

سمند نو با نام خزر به معلولان جنگ قره باغ هدیه می گردد

جهت دریافت خدمات ساخت و ساز ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرنگاران - در تصاویر منتشر شده الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در ملاقات با جمعی از اعضای خانواده قربانیان و معلولین جنگ قره باغ، پشت فرمان خودروی سواری خزر که همان سمند نو است و مدعی هستند فراوری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان است، نشست.

این خبر روز گذشته در خبرنگاران منتشر شد. حال گفته می گردد این خودرو ها که از سوی علی اف مورد آنالیز قرار گرفته بودند قرار است به معلولان جنگ قره باغ اهدا گردد.

کارخانه مشترک خودروسازی ایران خودرو و آذرماش جمهوری آذربایجان در شهرک صنعتی نفتچالای این کشور در 168 کیلومتری جنوب باکو، در سال 2016 میلادی راه اندازی شده است.

کارخانه مشترک خودروسازی خزر از عظیم ترین واحد های فراوریی این شهرک صنعتی است. ظرفیت فراوری آن 10 هزار خودرو سواری شامل مدل های مختلف در سال از جمله سمند است و شرکت ایران خودرو در این واحد فراوریی 25 درصد سهم دارد.

این کارخانه در جریان سفر ماه مارس سال 2018 میلادی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان افتتاح شد. جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از 44 روز درگیری در قره باغ کوهستانی، با میانجی گری روسیه 24 آبان (نهم نوامبر)، بر سر آتش بس به توافق دست یافتند.

منبع: بیت ران
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1803

به "سمند نو با نام خزر به معلولان جنگ قره باغ هدیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمند نو با نام خزر به معلولان جنگ قره باغ هدیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید