علی اف درباره قره باغ به وزیر خارجه ترکیه چه گفت؟

به گزارش مجله کالارنا، ایرنا نوشت: الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان امروز (یکشنبه) در ملاقات مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با وی تاکید نمود که باکو خواستار حل مساله قره باغ به وسیله مذاکره است. وی ابراز امیدواری کرد که این درگیریها طولانی نشود.

علی اف درباره قره باغ به وزیر خارجه ترکیه چه گفت؟

جهت دریافت خدمات طراحی سقف شیروانی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش سایت رسمی ریاست جمهوری آذربایجان، علی اف سفر چاوش اوغلو به باکو را نشانه همبستگی ترکیه و جمهوری آذربایجان مطرح کرد و گفت: آنکارا از ابتدای درگیری های نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در کنار کشور ما قرار گرفته و یاری های سیاسی و معنوی آن همچنان ادامه دارد .

رییس جمهوری آذربایجان عملیات نظامی این کشور در قره باغ را موفقیت آمیز خواند و اضافه نمود: تا به حال بسیاری از روستاها، شهرها و دیگر مناطق مسکونی از جمله شهرستانهای فضولی ، جبرایل ، زنگیلان و قبادلی از اشغال نیروهای ارمنی آزاد شده اند.

علی اف در مورد حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد و گفت: بارها اعلام کردم که می خواهیم مساله قره باغ پشت میز مذاکرات حل و فصل گردد، ولی ارمنستان به آن امکان نمی دهد و آتش بس اعلام شده سه بار توسط این کشور نقض شده است .

رییس جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به حمله موشکی به بعضی شهرهای این کشور از جمله کنجه و بردع متهم کرد و اضافه نمود که بر اثر این حملات تعداد زیادی غیرنظامی کشته شده اند و این اقدام غیرانسانی نشان می دهد که ارمنستان حاضر به برقراری صلح نیست و می خواهد تا بحشی از سرزمینهای جمهوری آذربایجان همچنان تحت اشغال این کشور باشد .

علی اف در مورد دلیل ادامه درگیری های نظامی در قره باغ نیز گفت که ارمنستان سعی دارد، آن مناطق مسکونی که از سوی نیروهای جمهوری آذربایجانی در این درگیری ها آزاد شده اند، دوباره به اشغال خود در آورد، بنابر این درگیری های نظامی همچنان ادامه دارد .

وی ابراز امیدواری کرد که این درگیریها طولانی نگردد و با تاکید بر این که جمهوری آذربایجان نزدیک به 30 سال منتظر حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ بوده، گفت: ما می خواهیم تا مساله خروج نیروهای ارمنستان از سرزمینهای اشغال شده جمهوری آذربایجان در اسرع وقت پشت میز مذاکرات تامین گردد، در غیر این صورت به هر طریق اقدامات برای برقراری تمامیت ارضی خود را ادامه خواهیم داد .

رییس جمهوری آذربایجان همچنین مسوولیت ادامه درگیریهای نظامی و تلفات انسانی هر دو طرف مناقشه را برعهده دولت فعلی ارمنستان و نخست وزیر آن دانست و افزود: جمهوری آذربایجان عملیات نظامی را در سرزمینهای خود به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی، انجام می دهد و درگیری ها به خاک ارمنستان کشیده نخواهد شد.

وی اضافه نمود: ارمنستان اگر به شکست خود در این درگیریها اذعان و از سرزمینهای ما خارج گردد، مذاکرات بهترین گزینه برای سرانجام دادن به این مناقشه می باشد .

وزیر امور خارجه ترکیه نیز که برای ملاقات با علی اف امروز وارد باکو شده است، طی سخنانی در این ملاقات با اشاره به این که به دستور رجب طیب اردوغان به جمهوری آذربایجان سفر نموده است، گفت: وزیر دفاع و دیگر مقامات ترکیه نیز به باکو سفر خواهند کرد .

چاوشاوغلی نیز ار منستان را به نقض توافقهای آتش بس حاصله در جریان درگیری ها، متهم کرد و اضافه نمود: بسیاری هستند که حاضر نیستند آن را بیان نمایند و بنابر این باید با تقویت همبستگی فیمابین دفاع از حقوق حقه خود را ادامه دهیم .

درگیری های نظامی نیروها نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم مهر ماه گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ شروع شده و به رغم سه بار توافق در باره برقراری آتش بس میان طرفین ، درگیری های نظامی همچنان با شدت ادامه دارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1314

به "علی اف درباره قره باغ به وزیر خارجه ترکیه چه گفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف درباره قره باغ به وزیر خارجه ترکیه چه گفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید