سنین کودکی برترین زمان برای شناسایی و راهنمایی استعدادها

به گزارش مجله کالارنا، تهران (پانا) - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ایجاد سازمان تعلیم وتربیت کودک، گفت سنین کودکی برترین زمان برای شناسایی و راهنمایی استعدادهای مختلف است که باید به آن توجه گردد.

سنین کودکی برترین زمان برای شناسایی و راهنمایی استعدادها

سعیدرضا عاملی در جلسه هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که با موضوع آنالیز آئین نامه پیشنهادی مدارس استعدادهای درخشان، در سالن جلسات ساختمان شهیدرجایی و با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، برگزار گردید، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در توصیه هایی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند همیشه نگاه خاصی به آموزش و پرورش و مسئله تعلیم و تربیت دارند.

وی اضافه نمود: امتداد پوشش سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دراستان ها باید به گونه ای باشد که این سازمان بتواند بی واسطه مدارس سمپاد را مدیریت کند و برعملکرد آن ها نظارت داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به گستره نظام تعلیم تربیت، توضیح داد: عرصه فعالیت آموزش و پرورش بسیار وسیع است نمی توان انتظار داشت که وزیر آموزش و پرورش و حوزه ستادی همه بخش ها را پوشش دهند بنابراین لازم است که سازمان های وابسته به این نهاد برنامه های ارائه شده را دقیقا اجرایی نمایند.

عاملی اعلام کرد: این که مدارس استعدادهای درخشان مستقیما تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مدیریت شوند پیشنهاد خوبی است که باید مصوب و اجرایی گردد.

وی درادامه یادآور شد: تغییرات در یک جامعه ناشی از تفکرات نخبگان است لذا نگاه جامعه، همیشه به نخبگان است و تغییر وضع نامطلوب، انتظاری است که جامعه از این قشر دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به ایجاد سازمان تعلیم و تربیت کودک، اظهارکرد: سنین کودکی برترین زمان برای شناسایی و راهنمایی استعدادهای مختلف است که باید به آن توجه گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2110

به "سنین کودکی برترین زمان برای شناسایی و راهنمایی استعدادها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنین کودکی برترین زمان برای شناسایی و راهنمایی استعدادها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید