سوتی بزرگ هوش مصنوعی جنجالی ایلان ماسک

به گزارش مجله کالارنا، دیجیاتو نوشت: هوش مصنوعی Grok، محصول شرکت xAI ایلان ماسک، از زمانی که در دسترس کاربران ایکس پریمیوم پلاس قرار گرفته، جنجال های زیادی به همراه داشته است.

سوتی بزرگ هوش مصنوعی جنجالی ایلان ماسک

کاربران می گویند در گفت وگو با Grok متوجه شده اند که این چت بات هوش مصنوعی بخشی از پاسخ های خود را از داده های رقیبش ChatGPT به دست آورده است. این چت بات ظاهراً در پاسخ به یک سؤال نوشته است: متأسفانه نمی توانم پاسخ این درخواست را بدهم، چون این درخواست برخلاف سیاست های OpenAI است.

بله، جمله بالا درست نوشته شده است. این چت بات اگرچه محصول OpenAI نیست، اما از داده های ChatGPT استفاده نموده است. این قضیه حاشیه های زیادی را در شبکه های اجتماعی به وجود آورده و درنهایت یکی از توسعه دهندگان xAI در واکنش به این اتفاق توضیحی ارائه نموده است.

چت بات هوش مصنوعی Grok از داده های OpenAI استفاده می نماید؟

ایگور بابوشکین، مهندس xAI درباره این پاسخ می گوید: مسئله این است که وب از پاسخ های ChatGPT پر شده، بنابراین ما در حین آموزش گروک، به صورت تصادفی در میان حجم بزرگ داده های وب، بعضی از این پاسخ ها را برداشتیم. وقتی برای اولین بار این اتفاق را دیدیم، خودمان هم بسیار غافلگیر شدیم.

  • تقلای خنده دار فضانوردان برای راه رفتن روی ماه

  • صدایی ترسناک از فضا که در زمین هم شنیده می گردد

  • پیش بینی های تلخ پاندورا دانشمندان را شوکه کرد

  • بیش از 60 میلیارد تومان!/ خسارت باورنکردنی تصادف با این ماشین/ عکس

بابوشکین در ادامه اضافه نمود: این مشکل بسیار نادر است و اکنون که از وجود آن مطلع شده ایم، اطمینان می یابیم که نسخه های آینده گروک چنین مسئله ای نداشته باشد. نگران نباشید، برای ساخت گروک از هیچ کدی از OpenAI استفاده نشده است.

اگر این ادعا صحت داشته باشد، حداقل می توان گفت که گروک پیش از عرضه شدن آزمایش های زیادی را پشت سر نگذاشته است تا چنین مشکلاتی تعیین شوند. درنتیجه حالا کاربران عادی باید آن ها را پیدا نمایند. OpenAI هنوز واکنشی به استفاده از داده های خود به وسیله گروک نشان نداده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2367

به "سوتی بزرگ هوش مصنوعی جنجالی ایلان ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوتی بزرگ هوش مصنوعی جنجالی ایلان ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید