شالویی بر عزم جدی وزارت فرهنگ در بزرگداشت نظامی تاکید کرد، معرفی مواریث کهن و اندیشه های تابناک این سرزمین

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی با تاکید بر عزم جدی وزارت فرهنگ برای اقدامات لازم در راستای هر چه باشکوه تر برگزار شدن بزرگداشت حکیم نظامی شاعر پارسی گوی، گفت: بزرگداشت این حکیم و شاعر بزرگ یک رویداد مهم و موثر برای بیان بخشی از هویت فرهنگی و ملی ما است و در معرفی مواریث کهن و اندیشه های تابناک برخاسته از این سرزمین، نقش موثری خواهد داشت.

شالویی بر عزم جدی وزارت فرهنگ در بزرگداشت نظامی تاکید کرد، معرفی مواریث کهن و اندیشه های تابناک این سرزمین

مسئول ستاد بزرگداشت حکیم نظامی ادامه داد: جهت گیری برنامه های بخش های مختلف و مرتبط با بزرگداشت حکیم نظامی باید با شتاب بیشتری صورت بگیرد تا بتوانیم در اسفند ماه سال جاری برنامه های در خور این حکیم پارسی گوی برگزار کنیم.

محمود شالویی با تاکید بر اینکه بخش های مختلف ستاد بزرگداشت حکیم نظامی برنامه های خود را به دبیرخانه این ستاد اعلام کرده اند، گفت: توجه به انتشار آثار حکیم نظامی به زبان های مختلف با هدف معرفی هر چه بیشتر این شاعر پارسی گوی به دنیایان ضروری است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش موثر استان ها در معرفی حکیم نظامی، از آنان خواست برنامه ریزی های متناسب با این رویداد را در اولویت قرار دهند.

به گفته شالویی، راه اندازی کمیته تخصصی برای استان های مرزی با هدف برگزاری برنامه هایی با هدف معرفی حکیم نظامی شاعر پارسی گوی کشورمان به کشورهای همجوار ضروری است.

وی در ادامه گفت: همراهی و مشارکت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در معرفی این حکیم موثر است و با برنامه های مختلف خود می تواند گام های بلندی با هدف معرفی نظامی در کشور و دنیا بردارد. همچنین معرفی حکیم نظامی از سطح نخبگانی به سطع عمومی جامعه از ضروریات است و این سازمان در این امر نقش مهمی می تواند ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر شناسایی و معرفی نظامی پژوهان در سراسر کشور و همچنین سراسر دنیا تاکید کرد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرانجام گفت: جایزه دوسالانه حکیم نظامی در دستور کار ستاد بزرگداشت این شاعر پارسی گوی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، در این نشست اعضای حاضر با ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات حوزه مرتبط خود در قالب بزرگداشت حکیم نظامی، نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2041

به "شالویی بر عزم جدی وزارت فرهنگ در بزرگداشت نظامی تاکید کرد، معرفی مواریث کهن و اندیشه های تابناک این سرزمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شالویی بر عزم جدی وزارت فرهنگ در بزرگداشت نظامی تاکید کرد، معرفی مواریث کهن و اندیشه های تابناک این سرزمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید